Gå til innhold

Til dere som bruker/har brukt crinone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting. jeg skal begynne med dette fra neste syklus

1.hvordan var lutealfasen før du begynnte å bruke det, og hvordan er den når du bruker den(antall dager)

2. Dere som temper, hvordan var tempene deres i lutealfasen, var de høyere og mer stabil???

3. Hvor ofte tar dere det, hver syklus???

4.noe annet som blir annerledes??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Akkurat lik

2) Temper ikke

3) Kun under ivf forsøk

4) Nei, egentlig ikke... Man føler kanskje man har økt utflod, men det er jo crinonerestene som kommer ut.

Skrevet

1. Forandret seg ikke.

2. Temper ikke.

3. Kun i forbindelse med ivf.

4. Mest motbydelige legemiddel jeg har vært borti. Brukt det under to av mine forsøk. Sa fra at det ikke var aktuelt å bruke det mer. Fikk sopp+masse utflod og etter ca 14 dagers bruk kom det ut en klump på størrelse med en golfball(beklager uggne detaljer) Fikk lov å gå tilbake til progestan kapsler, så det er det jeg bruker nå.

Skal du bruke det i naturlig syklus?

Skrevet

1. Lik lutealgase

2. Tempet ikke (funker ikke i forb. med prøverør)

3. Bare ved ICSI-forsøk (tror ikke det er særlig vanlig i naturlig syklus)

4. Crinone kan gi falske gravidsymptomer som mensmurringer, "festeblødning" og ømme pupper (så er du advart).

:-)

Skrevet

uffda, får ikke håpe jeg får samme plagene som deg:( jeg skal bruke det i forbindelse med vanlig syklus ja., Funker ikke dette skal vi søke om IVF igjen

Skrevet

Har ikke hørt om andre som har hatt samme plager så det er vel bare meg som får så rare bivirkninger. Ellers er det sant som snøfilla skriver at det gir ømme bryst osv... men det får man stort sett av alle progesteron tilskudd.

Hvorfor i naturlig syklus, produserer du for lite progesteron?? Søke igjen skriver du, har dere fått avslag?

Sorry at jeg er så nysjerrig, har ikke hørt om noen som bruker det i naturlig syklus.

Lykke til da, får håpe det klaffer så du slipper IVF.

Skrevet

Vi har en lang historie bak oss, som alle dere andre. Kort fortalt så har jeg høye FSH verdier som gjør at det egentlig ikke skal gå an for meg å bli gravid. Men etter 2 års prøving ble jeg det for noen år sien, da ved brukt av pergotime. Det som er er at pergo egentlig ikke hjelper meg dersom ikke FSH verdien blir lav en eller annen syklus(noe som av og til skjer har jeg fått forklart).Grunnen til at jeg skriver at vi skal søke igjen er fordi at vi skulle ha IVF sist gang også, men ble gravid dagen før vi skulle ned for samtale:)

Nå fikk jeg jenten min des 2006. Pga FSH verdiene så haster det å bli gravid på nytt, og det er ikke sikkert det går flere ganger. Jeg har bliutt gravid 2 ganger i mellomtiden, men dette var rett etter fødselen(noe som gjør at FSH verdiene fortsatt er påvirket, dvs de er lave.). Så nå kan vi ikke klare det selv, da de har steget igjen. jeg har mistet begge gangene jeg ble gravid nå, derfor vil gynekologen min prøve crinone på meg. dersom jeg ikke er gravid innen 1,5 år, da skal vi søke om IVF igjen, ingen tid å miste.

Er foresten berre 21 år gammel, men har samme problem som de i overgangsalderen

Skrevet

Jeg har svart deg på " Gravide slitere" :-)

Skrevet

Er det farlig å ta for mye crinone??? Tror jeg tok en for mye i går kveld.........=(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...