chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 IVF-ICSI.... Hvilke medisiner og hvor lenge før/etter skal en starte/gå på dem? Viss vi skal til Danmark og gjøre det... hvor ofte/lenge må vi reise ned? Hva kan gjøres i Norge? Er det bare noen spesielle gyn som kan gjøre undersøkelsene, eller kan han som jeg går til gjøre det? Kommer sikkert flere spm etter hvert... om litt under to mnd vet vi om vi må ha assistanse..
Tellefanten Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Svar på alle disse spm finner du lenger ned på siden, mange som lurer på mye når man skal til med dette. Helt forståellig at du har mange spm. Du får jo også info fra klinikken eller klinikkens hjemmeside på nett. Lykke til
Thea-81 Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Kan svare, jeg - vet hvor vanskelig det er å finne nøyaktig samme spørsmål.. Jeg begynte på nesesprayen Suprecur 4.aug - 4 ganger daglig til samme klokkeslett, valgte kl 7.00, 12.00, 17.00 og 22.00. Begynte så på sprøyten Gonal F 25. aug. Sprøyten tok jeg kl 21.00, skulle da ta nesespray 3 ganger om dagen (kl. 7, 12 og 17). Var så til gynokolog i Norge 31.aug. Siste dag med sprøyte var 1. sept, siste dag med nesespray var 2. sept. 2, sept tok jeg sprøyten Pregnyl som skal starte eggløsning, samme dag dro vi til Danmark. Uttak var 4. sept, og siden jeg hadde så mange egg ville de ha dyrking i 3 dager. Innsetting var 7. sept. Dette er eneste gang vi har vært i Danmark, oppfølging har etterpå skjedd hos gyn i Norge. På hjemmesidene til klinikkene står det hvilke gyn i Norge de samarbeider med, men jeg gikk til min faste..
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2007 Tusen takk=) Er så mye hyggeligere å få svar direkte enn å lete etter svar, for det er som regel ikke alt som passer uansett=) Men da har jeg et spm til... når tok dere kontakt med klinikk og hvor lenge etterpå fikk dere starte behandlingen? Vi får svar på sædprøven ca 14 desember og er den dårlig må vi igang med assistert... hvor lenge vil det da gå før vi kan være i gang?
Thea-81 Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg ville tatt kontakt nå. Skriv en mail til den klinikken dere har bestemt dere for og skriv hele historien deres. Legg ved eventuelle prøvesvar etc. Skriv at dere ikke enda vet om dere trenger hjelp, men vil gjerne komme inn så fort som mulig hvis dere trenger må ha ass befruktn. Vi hadde første kontakt med klinikken i april og var der ikke før i sept fordi vi avventet div, analyser, antibiotika-kurer etc.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2007 Har allerede vært i kontakt med danmark og det blir å sende alle svarene snart tenker jeg... alt skal være klart før jul håper jeg=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå