Gå til innhold

Trenger vi egentlig peis i vårt nybygde hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bygge hus nå og lurer på om vi rett og slett bare skal droppe peisen...

Vi har vannbåren varme i plata, så vi får vel nok varme derfra? Hadde vel mest vært for kosen og det at en peis blir et møbel...

Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns peis er kos jeg. Vi har ikke peis, men skulle ønske vi hadde.

Skrevet

Definitivt peis.

Hadde vi hatt mulighet til å ha det her vi bor hadde det ikke vært tvil om at vi hadde en :o)

Skrevet

Jeg syns det er kjempekos!!!

Vi har nettopp kjøpot nytt hus der det ikke er peis og heller ikke behov for det, men jeg tror vi setter inn en likevel, for kosen sin del.

Tenks å fint om vinteren når det snør ute, og sette seg foran peisen med en god bok og en kopp kakao... eller et glass vin og din kjære..... *drømme seg vekk, sukk*

Skrevet

et lite tips! vi har åpen peis. Har fyrt i den en gang og aldri mer!! Luktet skikkelig bålplass i hele huset av det!

Skrevet

det er jo så mange stilige peisovener på markedet nå.ville helt klart hatt det.hadde bare vannbåren varme der vi bodde før å det er en ganske fuktig varme,hvis det blir rette ordet.blir en tørere varme med vedoven.ville helt klart hatt begge deler.

Skrevet

Hvordan varmes vannet opp til gulvene da?

Via varmepumpe eller varmtvannstanken?

Vil anbefale å ihvertfall ha vedovn.

Skrevet

De fleste kommuner stiller krav til alternativ fyring. Dvs enten gass eller vedfyring itillegg til elektrsik oppvarming, som jo vannbåren varme er. Vi er veldig fornøyd med vnnbårenvarme, og søkte kommunen om å få bruke gass som alternativfyring. Det fikk vi ikke, så her må inn med pipe etterhvert. Du får sånne fine stålrør som du kan sette hvor du vil!!!! Dyrt, men kjempe kjekt. Vi har endelig funnet peisløsning, og det vil komme på 37000,- inkl. arbeid.

Skrevet

Peis er absolutt et pluss hvis dere en dag skal selge. Det kan være lettere å friste noen til å gi litt ekstra penger for en drøm om å kose seg foran peisen med rødvin, pledd og kopulering ;)

Skrevet

Peis eller vedovn, ja!!

Du _trenger_ det sikkert ikke, men jeg tror ikke du kommer til å angre om du velger det :-)

Skrevet

Via varmtvannstanken...

Skrevet

Det har vi også,og det er den definitivt dyreste måten å varme opp på.

Vi brukte 18.000kwh første året,og har vannbårent kun på hovedplanet.

Nå fyrer vi masse med ved,og har skrudd ned varmen i gulvene.

Strømmåleren slapper av,for å si det sånn.Før blinka den hysterisk...

Vil så absolutt anbefale alternativ oppvarming,uansett om det er peis eller ovn.

Skrevet

Jeg ville hatt peis ,har peis på kjøkkenet og er kjempefornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...