Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Det er ikke snakk om at h*n skal ha det bakteriefritt... det er absolutt ikke slik det er! Men å vaske smokkene er rett og slett et spm om hygiene! Tenk om du skulle suge på noe hele tiden uten å ha det vaska ordentlig?? Dessuten er de bakteriene som setter seg i smokkene noe som kan gjøre babyen syk! Fra flaskeposten.org; "Hovedregelen bør være at flasker og smokker etter rengjøring (vask) kokes eller skylles i vann varmere enn 80 ºC . Det gir god drapseffekt på bakterier og virus og er en god trygghet. Slurv med sterilisering kan føre til sykdom hos barnet ditt og i verste fall død". Så dere bør bli litt mer nøye;) Dette er ikke et innlegg for å lage bråk(ma kan jo ikke skrive noe her uten at folk hyler ut). Dette er kun for at mange ikke vet hvor farlig det kan være å slurve med rengjøringen
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Men er det ikke der snakk om flaskesmokker?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 hvor manger ganger per uke ma jeg sterilisere smoken?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Det er snakk om smokker og flaskesmokker. babyen suger på smokken og har ofte melkerester i munnen, på tunga osv. Det overføres til smokken og bakterier vokser frem. Man bør strerilisere hver dag! Jeg gjør det samtidig med flaskene hver morgen!
Alba44 Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Vasker smokkene hver dag sammen med flaskene. Går så raskt så )
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Javel ja. Men nyerer forskning sier at gummien på smokkene blir løsere etter kokingen!!!!!!! Så hva foretrekker dere? Litt dritt på smokken,eller kveling av smokken?
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Tenker jo aldri på det jeg, for gutten min bruker kun smokk en sjelden gang i 2min, ellers er det ikke noe han vil ha Men kanskje jeg bør koke den likevel... Har den liggende i sengen, er sjelden den er inne i munnen
~~¤April baby¤~~ Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Ja jeg og. Hva med alle lekene som barnet spiser på flere ganger om dagen? F.eks tøy leker? Skal jeg hive de oppi kasserollen? Greit at flasker blir kokte for å få ren melkerester,men det er faktisk farlig for gummien på smokken å bli kokt.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 vasker min flasker i oppvaskmaskinen jeg. Den holder over 60 grader så det er nok det:)
FanteGuri Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Enig med du april-baby.. Hva med alle lekene de putter i munnen flere ganger om dagen da? Holder det ikke å vaske de i springen eller vaskemaskin heller? Jeg koker flasker, men har ikke kokt smukker.. Skyller de i springen ørten ganger om dagen.. Tror nå babyene har godt av litt bakterier.. Tror ikke man dør av det.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Alt med måte sier no jeg! Tror flesteparten av mødrene her er utstyrt med sunt vett! Selvfølgelig koker jeg suttene, men ikke hver dag!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg vil si at sunn vett er å føle rådene fra flaskeposten. De vet hva de snakker om mye mer enn dere;)
Diva Muffin Skrevet 18. oktober 2007 #15 Skrevet 18. oktober 2007 Hehe, "Slurv med sterilisering kan føre til sykdom hos barnet ditt og i verste fall død" uten at det er nærmere forklart i artikkelen? Skulle gjerne hatt noen tall på hvor mange som stryker med her i landet på grunn av manglende sterilisering av smokker
Julie83 Skrevet 18. oktober 2007 #16 Skrevet 18. oktober 2007 Enig i at smokker og flasker bør steriliseres for å bli kvitt bakterier, men det er bare et spm om hvor ofte... Selv koker jeg opp flasker og smokker en gang om dagen, og skyller godt med varmt vann(evt fra vannkokern) mellom hver bruk. Koker selvfølgelig hele tiden nå med disse bakteriene i vannet. Er ikke helt enig i at det er et spm om hygiene, for det blir jo vaska ordentlig når du bruker kost, såpevann og varmtvann. driver ikke akkurat å steriliserer mine egne drikkeglass, men de er jo ikke skitne for det. jeg tenker som så at når barnet begynner å sutte og spise på alt mulig rart, er det naturlig å trappe ned på steriliseringa....Virker i hvert fall naturlig for meg:)
mamman te Vetle og Alma Skrevet 18. oktober 2007 #17 Skrevet 18. oktober 2007 ja, det kommer an på hvor gamle de er. jeg kokte suttene mye oftere når plutten var liten. Nå skal han snart begynne i bhg, og må vel herdes litt:)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #18 Skrevet 18. oktober 2007 hvilken alder på babyen er det snakk om da?? (når det må kokes hver dag)
mamman te Vetle og Alma Skrevet 18. oktober 2007 #19 Skrevet 18. oktober 2007 jeg personlig kokte ikke suttene hverdag da han var nyfødt, kanskje hver tredje dag. Når de begynner å komme seg rundt selv er det vel vanskelig å passe på alt de får i seg?
YallaYalla Skrevet 18. oktober 2007 #20 Skrevet 18. oktober 2007 Det som står på flaskeposten gjelder flaskesmokker, ikke "vanlige" smokker.. på pakningsvedlegget til vanlige smokker står det at det holder å koke før første gangs bruk, etter dette er det tilstrekkelig å skylle i varmt vann.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 18. oktober 2007 #21 Skrevet 18. oktober 2007 jo, flaskesuttene vasker jeg hver dag i oppvaskemaskin
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #22 Skrevet 18. oktober 2007 Hallo! Om jeg skulle følge det HI sier så måtte jeg ha kokt ting og tang dagen lang. Han putter nemlig ALT han finner i munnen. Koker dem innimellom når jeg koker noe annet men sjeldnere og sjeldnere. Sutten blir jo også så fort dårlig da, mye vann i som jeg ikke klarer å få helt ut etc
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #23 Skrevet 18. oktober 2007 HI! hahahaha..stakkars HI...hun er en av dem som sikker står dagen lang og vasker ting....bruker babyen din hansker også? stakkars baby......
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #24 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg koker ikke smokkene hver dag heller. Og som flere sier ovenfor, alle lekene de putter i munnen. Hva da med hendene til babyen? Skal man fly med vaskeklut å vaske fingrene deres hver gang de putter dem i munnen, for så å ta på div andre ting og så i munnen igjen?? Tror de må bli vant til bakterier i en viss grad...
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #25 Skrevet 18. oktober 2007 Det er litt forskjell på å vaske henda til babyen hver gang h*n putter dem i munnen og å sterilisere smokkene en gang i døgnet da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå