Gå til innhold

Skal til Purvis i Oslo. Egenmelding, permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia. Jeg er helt ny på privatklinikk-fronten. Hvordan er det vanlig å gjøre det med fravær fra jobb? I første omgang er det kun snakk om en dag når vi skal til dr. Purvis i Oslo. Har man krav på noen form for permisjon? Er det vanlig å bruke egenmelding til slikt?

Vi må jo være mer borte fra jobb når vi etter hvert skal reise et stykke i forbindelse med forsøk (blir kanskje Uppsala eller Danmark). Skriver de private klinikkene ut sykemelding?

Takknemlig for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan tromsøjenta

De private klinikkene i utlandet kan ikke skrive ut sykemld til deg. Den vil uansett ikke bli godtatt av NAV. Sykemld må du enten få av fastlegen din eller gynekologen som følger deg opp her i Norge.

Du har ikke krav på lønnet permisjon for og dra på privatklinikk (f.eks dr. Purvis). Her må du enten ordne deg internt på jobb, be om ulønnet permisjon, bruke egenmld eller få sykemld. (vet ikke om dr. Purvis kan gi deg dette).

Personlig tror jeg at jeg ville brukt egenmld dersom jeg ikke klarte og ordne meg fri fra jobb (byttet vakt, jobbet inn, avspasert e.l.)

Skrevet

Mannen min har fått permisjon med lønn (velferdspermisjon) hver gang jeg har tatt ut/satt inn egg. Sender bare en skriftlig søknad til sjefen om at han må følge med til spesialist. Tror det kommer an på arbeidsplassen, så det er bare å spørre.Jeg har enten fått sykemelding, tatt egenmelding eller byttet meg fri. Lykke til hvertfall! Og god tur til Oslo;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...