Gå til innhold

KAN NOEN PLIS SVARE MEG:) ?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal søke på studier slik at jeg kan starte til våren (januar)2008. Det betyr at jeg er ferdig med studiene etter 10mnd. Altså ca i desember har jeg slutt eksamen. Jeg skal videre søke meg på bachelor høsten etter der igjen. Det betyr at jeg har et semester fri! fra januar til september

Jeg har planer om å bli gravid slik at jeg kan få barn i februar 2009. Vil jeg få penger av lånekassen selvom jeg har dette semesteret "fri"? Jeg føder 1 mnd etter at skolen er ferdig. Eller blir dette veldig dumt?

Burde jeg heller planlegge slik at jeg kan føde 6 mnd etter studiestart høsten 2009? Kan jeg gå gravid før jeg søker studieplass og få penger? Eller må jeg ha blitt gravid mens jeg studerer?

Håper noen kan svare på dette virrvarre:)

takk...

Fortsetter under...

Det tryggeste er nok å ha studert de siste 6 mnd før termin, ja! Jeg ville heller planlagt termin etter januar 2010, da er du i gang på det studiet du skal ta, og har studert lenge nok. Du trenger ikke bli gravid mens du studerer, du kan for eksempel begynne å prøve i mai/juni 2009.

Hvis du vil ha barn tidligere, må du finne et studium du kan ta (det skulle nok ikke være noe problem) som gir deg 30 studiepoeng vårsemesteret 2009. Hvis du gjør det, kan du bli gravid når tid som helst etter at du har studert noen mnd.

Lykke til!

Ok.. Takk for svar.. Men si at jeg har termin juni 2010.. Det er jo rett før skolen er ferdig og jeg også da kanskje muligheten til å klare eksamen. Får jeg allikevel støtte fra lånekassen da? Tenker at det er sommerferie og neste studie starter til høsten.. Men jeg vil kunne få støtte og fødselspenger til å være hjemme med barnet? Eller burde jeg ikke ta eksamen? Skjønner ærlig talt ikke noe av systemet..

Plis svar en eller annen:) TAKK:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...