Tobarnsmammaen Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Til dere gravide der ute som er i 5/6 uke; Hvordan kjennes stikkene i magen ut? Klarer dere å beskrive det? Jeg mistenker at jeg er gravid til tross for mensen. Det småstikker langt nede i magen, er slett ikke vondt bare litt ubehagelig. Det varierer på hvilken side det stikker til, men mest på høyre side. Jeg har aldri kjent noe liknende før.I tillegg er jeg småkvalm. Tror jeg må kjøpe en CB i dag gitt..
cille35 Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Hei, med unntak av de ømme puppene, var stikkinger det første jeg kjente som ga meg en ide om at jeg var blitt gravid. Hadde det faktisk fra bare noen dager etter at jeg ble befruktet (er 5 uker). Det kjennes ut som om jeg nesten er støl, og om jeg strekker meg eller snur meg i sengen kan det "hogge" til på en måte. Det går fra høyre/venstre side fra navlen og ned. Vanskelig å beskrive følelsen, men kjente det igjen fra forrige svangerskap. Var egentlig ikke i tvil om hva som var i gang når disse "stikkingene" begynte. Lykke til :-)
Tobarnsmammaen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2007 Ingen flere som har innspill? Er så spent og nysgjerrig på å høre. Hilsen masa (som sikkert hører til på bli gravid..).
ie28 Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har samme typer stikkinger i magen innimellom, er snart i uke 6. Kan være skikkelig ubehagelig, men hjelper å tenke på hva som befinner seg i magen =) Sliter litt mer med mensmurringer som gjør meg litt nevrotisk innimellom. Men som jeg har lest av flere innlegg, så er det flere som har det slik. Du får ta en test, for å være sikker Lykke til.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg kjenner det på samme måte som Cille, små stikkinger som varierer litt fra den ene siden til den andre. Trodde først jeg var støl i magen, kjentes litt slik ut, men så tok jeg en test og den var positiv, så da skjønte jeg hva stikkingen kom av
ella72 Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Åh, dette er akkurat en slik reåd som jeg lengter etter å høre innspill om- jeg er gravid for første gang, og akkurat dette med "smerter" i magen opptar meg. Er det slik at man må ha slike stikkinger, eller kan alt være helt normalt dersom man ikke kjenner noe? Hos meg er det litt opp og ned; det kan gå et døgn uten noe som helst "aktivitet" (strekking, "betent", støl, stikk), og så kan det være en følelse av at noe skjer der, men ikke så konkret som stikking. Jeg håper bare at dette er normalt også? Jeg er nemlig så utrolig glad for å være gravid, og jeg er så livredd for at det skal gå galt... Har dere erfaringer som ligner på mine, eller stikker det "hele tiden"?
Tobarnsmammaen Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2007 Noen flere som har innspill her? Virker som mange er opptatt av dette.. Jeg har fortsatt disse stikningene. Tok test torsdag og den var negativ, men jeg har mine mistanker fortsatt. Har aldri kjent noe liknede og jeg har ikke trent magemusker:)
mamma sin kompis Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Tror jeg er i uke 4. Og jeg har hatt mensmurringer snart i 2 uker, og perioder med stikking. Noe jeg ikke kan huske jeg hadde ved 1. svangerskap. Kan ikke huske at jeg hadde murringer heller. Så er gangske skeptisk denne gangen. Betryggende å les om at det er helt normalt. Gleder meg til onsdagen da jeg skal til ul for å se om der er liv pga må på fragmin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå