Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Del Skrevet 18. oktober 2007 Min mann og jeg har hatt to MA, den siste for nesten to år siden. Nå har vi prøvd å bli gravide i et år, og endelig ble vi det! Men, etter å ha vært lykkelig over å være gravid, kommer engstelse og bekymring snikende. Har også en påvist kromosom forskyvning som øker faren for MA med 50%. Har prøvd å forklare min fastlege om dette, og ytret ønske om tidlig ultralyd. Og dessverre merker jeg også denne gangen lite velvilje og forståelse for min situasjon. Har derfor bestilt på privat tjeneste, som koster skjorta, men gir den imøtekommenhet og service jeg fortjener....Leser om andre som får UL i 8 uke (jeg er i 8 uke nå), men kanskje jeg bare har en vanskelig lege? noen som har noen råd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10674262-redsel-for-%C3%A5-miste-igjen/
så gla' Skrevet 18. oktober 2007 #2 Del Skrevet 18. oktober 2007 Gratulere så masse med graviditeten. Skjønner godt at redselen for å miste igjen overskygger litt av gleden, og at dere bekymrer dere. Det er jo også litt spesielt siden dere har den påviste kromosomforskyvningen som øker faren for abort. Kan ikke fatte og begripe hva legen din er laget av... Du burde jo absolutt fått tett oppfølging med tidlig ul. Selv om det i seg selv ikke kan hindre en ny abort, vil du i hvert fall kunne beroliges med jevne mellomrom og styrket i troen om at denne gangen går det godt! Selv har jeg hatt en prematurfødsel i april i år, hvor vår bittelille gutt bare fikk leve 2 dager. Da jeg i slutten på juli ble gravid på ny, ble jeg henvist til sykehuset om oppfølging gjennom hele svangerskapet der. Jeg fikk første ul uke 8, den neste i uke 12. Uheldigvis gikk det ikke bra denne gangen heller. Men, sykehuset har vært fantastiske hele veien, og jeg er blitt lovet, nok en tett oppfølging,i neste graviditet. Bytt lege om du kan det. Ta kontakt med jordmor, eller ring sykehuset der du skal føde. Fortell om din situasjon og bekymring. Kanskje kan de på den private klinikken henvise dere til en ekstra ul på det offentlige sykehuset?? Det er jo umennesklig at dere ikke skal få ekstra oppfølging. Det er jo så viktig for fosteret, at også mor har det bra , med få og unødige bekymringer,i svangerskapet. Jeg håper alt ordner seg for dere, og at dere på den private ul får se et sprellende lite nurk med bankende hjerte. Men, dere burde få videre oppfølging fra det offentlige. Krysser fingrene for deg og din kjære, og lille spiren i magen. Lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10674262-redsel-for-%C3%A5-miste-igjen/#findComment-10675475
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 22. oktober 2007 #3 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hårreisende at du ikke får henvisning til tidlig UL spør du meg.. Jeg ville undersøkt om det gikk å bytte lege. Når en går rundt med slike bekymringer er det så viktig å bli tatt på alvor. Jeg fikk i april i år en gutt med en dødelig kromosomfeil. Han fikk en prognose på et par dager å leve, men han levde i 2,5 mnd. Nå er jeg gravid igjen, og får tett oppfølging av lege, jordmor og ikke mindre enn to sykehus. Er på nasjonalt senter for fostermedisin, og lokalsykehuset. Hos jordmor kan jeg komme når jeg vil, for å høre på fosterlyd. Har hatt to UL allerede (uke 6 og uke 9) og skal ha en igjen i uke 13. Skjønner ikke at du ikke har fått mer oppfølging, det burde du virkelig få! Snakk med jordmoren din om det, og vurder å bytt lege! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10674262-redsel-for-%C3%A5-miste-igjen/#findComment-10706219
KR0705 Skrevet 17. november 2007 #4 Del Skrevet 17. november 2007 Hei. Off ikke morro når det blir sånn. Har hatt akkurat samme erfaring som deg. Mista en gang tidligere, ble gravid igjen i mai i år, fikk blødninger i juni, men ble sendt fra den ene legen til den andre siden min fast lege var på ferie. Jeg fikk bare beskjed om at jeg måtte vente, at det var fredag og mye å gjøre på sykehuset,så jeg kunne ikke få en ultralyd. Ønsket å vite om det hadde gått galt igjen, men fikk beskjed om at jeg bare måtte vente. Hallo, hvordan kan de si at vi bare må vente, hvis man har mista, er det like greit å få beskjed med en gang. Gikk 1 uke til med små blødninger, forlangte å få tatt en blodprøve, som viste abort igjen. Ingen oppfølging etterpå, ikke 1 blodprøve for å se at hcg nivåent hadde gått mere ned. Tok kontakt med en privat klinikk i Porsgrunn, som hjalp meg, og jeg fikk ultralyd for å se om alt var borte + blodprøve. En føler seg veldig hjelpesløs, og at man maser. Fikk beskjed på den private klinikken at neste gang jeg ble gravid måtte jeg ringe med en gang, så skulle de følge meg opp hele veien. Og det er gratis så lenge man er gravid. Håper alt order seg for deg. Vi MÅ stå på krava våre, det skal jeg neste gang, det er helt sikkert. Masse lykke til Hilsen en som håper på å bli gravid igjen snart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10674262-redsel-for-%C3%A5-miste-igjen/#findComment-10930662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå