esmase Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Bruker dere 1:1 når dere måler opp? Altså 1 kopp ris,og så vann opp til 1 cup? Er førstegangs med dette....
flypapir Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg brukte dobbelt sa mye vann som ris da jeg brukte riskoker....
Ravna Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Foreldrene mine gjør i hvertfall det. Men husk at en cup er mye mer enn en liten kaffekopp, det er litt over to deciliter.
esmase Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2007 Det fulgte med en liten plastkopp som risen skal måles opp i. Og så er det målestreker inni kokeren. Skal man da ha risen i først,og deretter ha vann opp til antall cup`s,eller omvendt? Dette skulle jo være såååå enkelt....hhhhrrrrmf..
flypapir Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Vi brukte bare glass aa maale i vi... Ett glass ris+2 glass vann.... Ogsaa maa du vaske risen godt forst for aa faa av stivelsen, hvertfall hvis du bruker thairis.
Mamman til Mina og Sara Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 vi bruker 1 del vann og en del ris. og når risen er ferdig kokt da, så er den akkurat passe, ikke sånn grøtete og klissete, tar du litt smør oppi risen etter koking å, så blir den i vaffal god
esmase Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2007 Så noen bruker en del ris og en del vann,mens andre bruker en del ris og to deler vann... Ikke lett å bli klok på dette...
mamma'n til M & K Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 joda, riskoker har vi. Du måler først opp den risen du skal ha. Det skal følge med en egen målekopp til riskokeren. Hvis du skal ha to kopper med ris så gjør du følgende: ta to kopper med ris, skyll risen godt og ha så risen oppi riskokeren. Deretter tar du vann opp til det merket hvor det står "2 cup". Og så setter du den til koking.
esmase Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2007 Ah! Da skjønner jeg.....var litt blond ei stund her =) Tusen takk for svar!
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Vi har en tefal riskoker og der pleier vi å måle opp ris i den koppen som følger med og helle opp i kjelen og så fylle opp til merket for hvor mange kopper ris vi har brukt. Kjempe lett og kjempe enkelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå