Gå til innhold

ma for 4 uker siden og lurer ang ny graviditet (samme som på ufrivillig abort)

tayni

Anbefalte innlegg

jeg mistet i ma 4 uker siden. begynte å blø ut på en tirsdag og hadde utskrapning på ferdagen etter. hadde nesten blødd ut alt da jeg hadde utskrapning. tirsdagen to uker etter hadde jeg bittelitt spotting. tenkte det kanskje var eggeløsning da jeg har hørt om noen som spotter litt ved eggeløsning. vi hadde sex den dagen. tok en test i går sopm først så negativ ut, men etter at jeg så veldig nærme kunne jeg skimte en strek til. her er det også kanskje viktig å få frem at jeg tok en negativ en for ca to uker siden for å være på det sikre at en eventuell senere positiv test ikke ville være rester. har egentlig følt (og håpet) de siste dagene at jeg er gravid igjen og ble derfor veldig skuffet i går da den ikke var klart positiv. så begynner jeg å tenke da...

kan den spottingen vært mensen som kom veldig tidlig og var veldig rar?

eller bare innbiller jeg meg at føler meg gravid for jeg så veldig gjerne være det? om man kan så vidt skimte en strek er den positv da?

tenkte jeg skulle teste igjen om noen dager, men er så utrolig redd for at den da fortsatt er negativ. er det for tidlig å teste positivt bare 4 uker etter ma?

dette ble veldig langt. ville bare få ut noen tanker. det hjelper. klarer ikke tenke på noe annet enn å bli gravid igjen om dagen. er så slitsomt. håper noen vil dele noen erfaringer med meg eller si meg hva dere synes ut i fra det jeg skrev.

tayni

Fortsetter under...

Hei tayni! Så trist at du mistet den lille spiren din. Jeg vet veldig godt hvordan du har det, og at dagene er tøffe. Jeg fikk selv konstantert MA mandag for 11 dager siden. Jeg var da 12+0 og spiren hadde vært død i 3-4 uker. Akkurat som deg, er alt jeg kan tenke på, en ny graviditet. Vet også at å bli raskt gravid igjen, kan gjøre sorgen over den lille du mistet, lettere å bære.

Men, til spørsmålet ditt. Hvis du tidligere har testet negativt, kan du vel være ganske sikker på at hcg er ute av kroppen etter MA. Hos noen synker hcg svært raskt, hos andre kan det gå mange uker. At du nå fikk en veldig svak negativ test, kan godt bety at det er veldig tidlig i graviditeten. Ønsket om at du skal være gravid, kan i hvert fall ikke fremkalle en svak positiv test. Men, ønsket kan gi deg symptomer... Har selv opplevd det da vi var prøvere i sommer. Var så sikker på at jeg var gravid. Trøtt, tisset ofte, fyset på mat hele tiden....Har hørt om skyggestreker, men har aldri opplevd det selv. En strek er en strek. Er det veldig tidlig i graviditeten, er det naturlig at den er svak siden hcg er lavt ennå. Synes det høres fornuftig ut at du tester på nytt igjen om noen dager.

Om det er for tidlig å teste 4 uker etter MA? Dersom du tror du har hatt EL, og dere har hatt sex, er det vel naturlig å teste ca 14 dager etter antatt EL. Noen vil si at dere burde ventet til du hadde fått tilbake mensen, andre sier kjør på. Jeg vil bare si deg at jeg forstår veldig godt at dere ikke har ventet. Lengselen overskygger alt. Og, jeg tror, at dersom kroppen ikke er klar for en ny graviditet så tidlig, vil det heller ikke bli noen graviditet. Men, husk at mange blir gravide uten å vite det, og får en tilnærmet normal mens rundt IKM. Derfor tester også noen positivt noen dager før, også kommer TR senere. Så, om du tester positivt før IKM, kan du teste negativt senere.

Jeg leste et sted at 90% av alle graviditeter ender i abort. Da regner de også med de som ikke har hatt anelse om at de har vært gravide, men fått vanlig mens, eller litt forsinket mens.

Ble langt, og kanskje litt rotete forklart det her. Jeg håper du ble litt klokere, også håper jeg så inderlig at din neste test blir positiv. Lykke til. Måtte den neste spiren klore seg fast i hele 9 mdr :-))

hei.

vil bare si at tusen takk for at du tok deg tid til å svare.

jeg fikk mensen på fredag. akkurat på dagen 4 uker etter utskrapningen. selv om jeg ble skuffet så er jeg på en måte litt letta også. da vet jeg at kroppen er i normal syklus igjen og at det er litt lettere å planlegge. i tillegg sa faktisk legen som oprererte meg at det var litt større sjans for å miste igjen hvis man ble gravid uten mens imellom. nå har jeg hørt mange forskjellige erfaringer ang dette og hadde jo selv ikke tenkt å bry meg om det, men nå når mensen har kommet så er jo det en postitv tanke i det negative.

nå er jeg ihvertfall klar til nye pp og spiren sitter nok når den er klar for det. tror det er greit å ikke stresse med det heller. da tror jeg man kan slite.

masse lykke til til deg også. håper spiren snart sitter igjen. jeg krysser fingrene for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...