Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 røyking er skadelig og barnet kan skades.jeg bare lurer å om det er noen der ute som har røyket under svangerskapet og født barn med skader?noen som kan skremme røykerne litt med egne opplevelser?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg røyket, Barnet var friskt, men morkaka hadde noen forkalkninger som sikkert skyldes røyken.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Begynner virkelig å lure om det er så skadelig som det sies, vet om mange som har røkt i svangerskapet men ingen som fikk skade av dette. Her var det heller ingen respons.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Bra konklusjon, da er det bare til å røyke med god samvitighet da!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Nei, det må mennesker gjøre opp for seg selv med sin samvittighet, det er ikke nor jeg legger meg inn i, men det er likevel rart at man ikke hører om skadene siden det er ca 20% som røyker hele svangerskapet. Hørte på radioen i dag at den nyeste forskningen viste at overvekt var farligere enn røyking, i forhold til kreft, diabetes,hjerte og karsykdommer og 13 års forkortelse av livet pga av dette.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Hvis du er ute etter "bevis" på at det er skadelig å røyke under svangerskapet, ville jeg nok heler sett på forskningsresultater. Det er forsket masse på dette, og det er nok en grunn for at alle i helsevesenet er veldig fokusert på dette. Selv om vanvittig mange av deltakerne på dette forumet forsøker desperat å bagatelisere egne handlinger, er det ikke til å stikke under en stol at tobakk er svært skadelig for både mor og barn. Dette vise all forskning. Tobakk.no har endel info rundt dette.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Hvor er alle disse skadede barna? kjenner ingen i den byen jeg bor i og ingen svarer på innlegget her
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 De er vel for deppa til å være her inne, og kjenner jeg disse korttenkte menneskene rett vil de vel ikke innrømme at de kan gjøre feil. hva vil du frem til egentlig? Gi alle her god samvittighet fordi du mener at røyk ikke er skadelig? Utrolig dårlig gjort! Tenk over hva du sier, for BARNAS skyld!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 Du må ikke tro at jeg kan gi noen god samvittighet, dette er voksne selvtenkende mennesker. Men jeg må si at jeg ikke er uts som du etter å gi mennesker dårlig samvittighet, de som røyker vet hva de gjør, de røyker. Det jeg syns er at det er blitt et hysteri og en nedtykking av røykere og det værste jeg vet er mobbing av mennesker, det er en dårligere egenskap enn å røyke. Jeg skal før begynne å røyke før jeg begynner å hetse, mobbe og trykke andre mennesker ned. Jeg mener at du bør dra deg herfra hvis du ikke har evne til å hjelpe og støtte andre mennesker.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 fødte for 3 år siden. røykte "bare" 3 om dagen, men det var tydeligvis nok til å ødelegge morkaken min og jenta vår ble tatt med keisersnitt 1 mnd før, veide bare 1,5 kg og måtte ligge i kuvøse i 2 mnd fordi organene ikke hadde fått utviklet seg skikkelig. På sykehuset sa de hun var heldig som overlevde. hvis jeg orker å prøve å få et barn til, så har jeg ihvertfall lært.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 Og du bør lære deg fornuft og hva det vil si å støtte, for det er INGEN støtte å fortelle dem at de bare bør fortsette!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #12 Skrevet 20. oktober 2007 neida, ikke ute etter "bevis", vet at det er skadelig og har lest forskning og studier. ville bare høre om det var noen her som har erfart det all forskning sier og viser.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #13 Skrevet 20. oktober 2007 Uff, da, det var sikkert en helt grusom opplevelse!! veldig flott at det gikk bra med jenta di!! forstår at du gruer litt for å tørre igjen etter en sånn opplevelse!! sa de at det ikke kunne skjedd dersom du ikke hadde røkt de tre om dagen? jeg er ikke ute etter å rettferdiggjøre røyking, det er så mange her inne som skal ha det til det dersom man stiller noen spørsmål rundt dette tema om røyking. vi er bare mennesker alle sammen, tror de fleste gjør så godt de kan for det lille fosteret sitt uansett!!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #14 Skrevet 20. oktober 2007 Sikkert ingen her som mener det er riktig å røyke i svangerskapet! lite hyggelig med spydige kommentarer her!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #15 Skrevet 20. oktober 2007 Ja, de sa det var røykingen, noe jeg egentlig hadde blitt advart med hele tiden i svangerskapet. Jeg var bare dum og tenkte at "det skjer ikke meg" og "det er jo så lite uansett". den dag i dag vet jeg at jeg hadde klart å slutte helt hvis jeg bare hadde trodd på advarslene og tatt jordmor, og alle kjentes advarsler, på alvor. jeg sviktet datteren min, og det kan jeg sldri tilgi meg selv for. jeg anbefaler virkelig alle til å sette tvilen til side og kaste røykpakken, man vet aldri hvem det rammer! mange føder friske barn, men mange, deriblant jeg, er ikke så heldig...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #16 Skrevet 21. oktober 2007 fy.... det er virkelig slike historier som skremmer ja, mer virkelige enn statistikker o.l. Men uansett forferdelig det du har opplevd og biter ikke røykere på din historie så biter de ikke på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå