Gå til innhold

Når bestilte dere første legetime?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tagg meg til en legetime i neste uke, da har jeg akkurat gått inn i min 10ende uke. Hos legen min ventet de til 12 uker med første legetime. og DET er leeeeeenge DET! LItt for lenge for meg.. Ser det er en del her som har vært hos legen alt i 5-6 uke, litt småmisunnelig. Men gleder meg stort til min time nå... Tiden går merkelig nok unna, selvom alt blir rart når man teller dager, uker osv..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på første kontroll på mandag, er da i uke 9. Har vært innom legen og fått sykemelding tidligere pga kvalme, men har kun levert urinprøve for å konstatere graviditeten. Gleder meg til å ha første kontroll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke før første dag uke 13!!!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.... Synes det er alt for legne til,,,

 

Men har ingen god grunn for å mase meg til noe før heller tror jeg... ikke foreløpig i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er strengt tatt ingenting legen gjør før i uke tolv, da begynner man med magemåling og slikt, kanskje noen kan høre hjertet og, jeg fikk det med første :)

 

såfremt du ikke har blødninger og slikt kan man fint vente til uke 12/13, jeg syns det er grusomt å vente så lenge selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er jeg litt uenig. Det er mye de kan gjøre før uke 12.

Jeg har alltid slitt med lave jernvedrier eks, det kan de måle for å se om jeg har behov for å gå på jerntabletter.

Det er også greit å sjekke om alle andre boldverdier også er ok.

Sånn tenker jeg i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg va hos legen i uke 7, måtte blandt annet ha sykemld, fikk ny time og va forrige uke, altså uke 10, da fikk jeg helsekortet for gravide, og tok masse blodprøver, slapp gyn, fordi jeg hadde hatt det når jeg va på ultralyd i uke 7, ville ha ultralyd tidelig pga tideligere SA,

 

fikk ny legetime 7 november, er da 14+1...

 

skal til jordmor i dag, og ny ul time i morgen, gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i uke 13 for da kan jeg få høre hjertelyden=)

Mange som er tidligere og som angrer når de finner ut at det faktisk bare er 1 kontroll før UL, så da får de ikke høre hjertelyden eller noe før den faktiske bekreftelsen på at det er noe der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på første legetime om to uker, da er jeg 7+2 uker på veg... Syns det er greit å få vite litt mer samt få svar på alle de tusen spm jeg går rundt med, men som jeg ikke kan spørre noen om da det helst skal holdes hemmelig litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var på første legetime da jeg var 5+3. Siden det var såpass tidlig ble den første kontrollen delt i to, så jeg skal dit igjen om to uker. Så skal jeg til jordmor i uke 15 og ultralyd i uke 19, så her er det to lege-/jordmortimer før UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første kontroll med lege midt i uke 10. Legen min sa at noen GU ikke er nødvendig før etter uke 7 i alle fall, for det går ikke an å kjenne på livmoren om den har vokst før etter uke 7. Livmoren er i utgangspunktet 7 cm, og etter uke 7 vokser den ( i begynnelsen i alle fall) ca 1 cm i uka. Derfor kan de sjekke om termin stemmer (noenlunde i alle fall) utifra hvor stor livmoren er. Feks så var min lm ca 10 cm på den kontrollen.

Men skjønner godt at spesielt førstegangsfødende synest det er lenge å vente, for det er veldig mange spørsmål som svirrer rundt de første ukene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen i morgen da er jeg 7.0 tror jeg... Men jeg bestilte time før jeg visste at jeg var gravid da så egentlig så teller ikke denne gangen egentlig. Men kommer til å spørre om å få tidlig ultralyd ettersom jeg hadde en MA i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...