Gå til innhold

Hva kan jeg forvente??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

skal på første svangerskapskontroll i min 10 uke, hva kan jeg forvente da legen gjør? kan jeg spør da om å få høre hjerte eller må slikt avtalest på forhånd. Vet legen min er gravid selv s kanskje hun har forståelse for at jeg gjerne føler ikke meg trygg og skikkelig gravid før jeg vet med sikkerhet det lever der inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får helt sikkert høre hjertet.

Jeg er i uke 6-7 og fikk høre hjertet i går og det er jo helt utrolig deilig!!

 

Skriv ned alt du lurer på og fyr løs!

 

Gled deg.

 

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt ulik praksis på dette med hjertelyd. Min lege vil helst ikke lete etter hjertelyden (med dopler) før etter uke 14, for det kan være vanskelig å finne den tidligere. Og mange gravide blir veldig stressa om de ikke finner hjertelyden (og der skjønner jeg). Selv fikk jeg mast meg til å høre hjertelyden i uke 11, og det tok tid før vi fant den...men den kom til slutt. Men så tror jeg det er forskjell på hva slags intstrumenter de bruker... så det er nok ulik praksis her.

 

Ellers så tar de blodprøver og måler vekta di, utover at de sjekker urinrøven du har med deg. I tillegg går det med en del tid på å fylle ut dette gravidtetsskjemaet som alle gravide får.. Gynekologisk undersøkelse er det også ulik praksis på. Hos meg ville ikke legen gjøre det, for om jeg skulle abortere senere, var det mange som begynte å tenke på den undersøkelsen de har hatt... selv om det ikke var noen direkte kobling til den. Derfor lot hun være... og jeg klager ikke for det :o)

 

Er i uke 12 nå, og var vel ca 10 uker på min første kontroll

 

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...