Mamsen og lillegutt Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Hei.... Er det noen her som bruker Enfamil?? Syns dere det er vanskelig å blande ut? Kan man lage opp flere måltider på en gang?? Virker det mot gulping på deres barn??
Mamsen og lillegutt Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2007 mme som hjelper for babyer som gulper mye. den tykner fort i magen,og hindrer at den kommer opp igjen...
Matja Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Hvor kjøper man dette da? Og hvor mye skal de ha av dette? Kan det brukes av puppe-barn som gulper mye også da??
Mamsen og lillegutt Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2007 det kjøpes på apoteket,men du må spørre etter det,for de har det bak disken. Jeg har et puppebarn,som får fra meg natten og dagen. om kvelden får han en eller to flasker mme. og de siste kveldene har det vært enfamil. da unngår jeg ihvertfall at han gulper om kvelden når han skal legge seg...
Venter og venter... Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Hei! Jeg har en sønn på 10 uker som gulper en del,ble derfor anbefalt Enfamil AR av helsesøster. Men vi har hatt en del startvansker,hvis man kan kalle det det... Så derfor har jeg ett par spørsmål... Hvordan tilbereder du det? Melka blir så tjukk, så det kommer jo ingenting ut av smokken... Trodde det først skulle bli tjukt når det kom i magen... Har ringt på apoteket og forhørt meg litt der, men de visste ikke noe mer enn det som sto på boksen. Fikk derfor telefonnummeret til leverandøren, men der kommer jeg jo kun på telefonsvareren... Irriterende! Så håper du kan gi meg svar på hvordan du tilbereder Enfamil AR...
Mamsen og lillegutt Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2007 jeg har gitt opp.... blir bare klumper som setter seg i tuppen av fleskesmukken,så han bruker jo en evighet for å bli ferdig,og da har han fått så mye luft i magen at han gulper allikevel.... står at vannet skal være romtemperatur når man blander,men da blir det bare en tykk grøt syns jeg....
Venter og venter... Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Det er akkurat slik det er her også! Sønnen min blir jo så sint,for det kommer jo nesten ingenting ut av smokken. Jeg har også prøvd smokker med flere hull,men det hjelper ingenting. Jeg klarer jo nesten ikke å få ut noe jeg heller! Har sett litt på nettet,å der finner jeg ut at det er egne flasker og smokker til Enfamil AR... Men da jeg ringte på apoteket, hadde dem aldri hørt om d... Hmmm... Dem hadde hatt en familie som hadde brukt dette på flere barn, men hadde aldri skaffet dem noe tilbehør, ble jeg fortalt... Har lagt igjen beskjed til telefonsvareren til leverandøren, så håper de tar kontakt!
Venter og venter... Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Har nå akkuart snakket med leverandøren... Hun sa at det ble litt tjukkere enn vanlig mme,men at det fint skulle renne gjennom smokken. En mulighet var å stikke større hull i smokken, sa hun. Så spurte jeg om temperaturen det skulle tilberedes i, å det ble opp til hver enkelt sa hun..., kom anpå hva barnet ville. Så man kunne varme det opp som man gjør med vanlig mme, eller tilberede det i romtemperatur. Men det som var viktig var at det ble ordentlig blandet med vannet, man skulle først rulle flaska i hendene til alt pulveret var borte, så skulle man riste flaska ganske godt etter det. Da skulle det ikke bli så tjukt... Så da skal jeg prøve på nytt neste måltid, så får jeg håpe det hjelper... Er så veldig lei denne gulpinga...! Håper dette var til litt hjelp til dere andre som også har slitt litt med tilberedninga av Enfamil AR.
Mamsen og lillegutt Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. oktober 2007 oki. da venter jeg på svar fra deg om hvordan det går. jeg rullet flasken først,men hjalp lite syns jeg....
Venter og venter... Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Det ble ikke noe annerledes... Så tror jeg gir f... i hele Enfamil AR! Blir så irritert da det dem sier ikke stemmer i praksis... Gutten blir jo så sint da det ikke kommer noe ut av smokken, å det skjønner jeg jo...! Skal ringe helsesøstra som anbefalte meg Enfamil i morgen, å høre om hun har noen erfaring med tilberedninga... Ett siste forsøk!
Mamsen og lillegutt Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. oktober 2007 vet at det finnes et tykningsmiddel på apoteket,som man kan ha i vanlig mme. men det har ikke jeg prøvd. Hva sa helsesøster til deg?
Venter og venter... Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 Helsesøstra hadde aldri vært borti dette før... Trodde det var noe feil med den boksen jeg hadde kjøpt,så ville jeg skulle kjøpe en ny boks på ett annet apotek. Så jeg får prøve det... Men du og jeg har jo ikke kjøpt boksen vår på det samme apoteket... Skal kjøpe en ny boks,å hvis det ikke blir noe annerledes da så fortsetter jeg med NAN.
Mamsen og lillegutt Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. oktober 2007 da ville jeg heller spurt etter det tykningsmiddelet de har på apoteket.... Tror ikke det blir noe bedre om du kjøper en ny pakke.... Gikk tilbake på Hipp,så får han bare gulpe...!
Venter og venter... Skrevet 26. oktober 2007 #15 Skrevet 26. oktober 2007 Nå har jeg prøvd en ny boks fra ett annet apotek, men fortsatt like tjukt... Det er nok ikke meininga at vi skal bruke Enfamil! Skal levere tilbake boksen i dag, å høre etter det tykningsmiddelet du snakker om. Har aldri hørt om det jeg, men de har vel peil på apoteket. Hjelper ikke det, så får han bare gulpe... Det går vel over etterhvert...! =) Takk for at jeg har kunnet utvekslet litt erfaringer med deg! God helg! =)
Mamsen og lillegutt Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 26. oktober 2007 så dumt at den også var sånn teit!! jeg har som sagt ikke prøvd det tykningsmiddelet,var noen her inne som skrev om det. håper det hjelper for knøttet ditt. gutten min får bare kose seg med hipp...så får vi heller vaske litt ekstra klær når han gulper.... God helg! ps.vil gjerne vite hvis det hjelper med tykningsmiddel...
Venter og venter... Skrevet 26. oktober 2007 #17 Skrevet 26. oktober 2007 Hei igjen! Har vært på apoteket og levert den boksen jeg kjøpte i går, og forklart problemet...for det var ei anna dame som jeg pratet med i dag. Så finner hun ei brosjyre til meg, og der står det at det skal blandes i kaldt vann, så skal det varmes opp... På boksen står det jo noe annet... Hmm... Men nå har jeg prøvd å blande i kaldt vann, og da ble ikke melka så tjukk, og go'klumpen min klarte fint å få det igjennom smokken!!! Så gjett om jeg er glad nå! =) Så hvis du har lyst til å gjøre ett nytt forsøk da, så får du blande pulveret i kaldt vann! Skulle ikke tro at det hadde noe å si, men det hadde det faktisk! God helg igjen! =)
Mamsen og lillegutt Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 26. oktober 2007 takk for tipset! då ska eg prøve det etter helgen. ska til svigerforeldrene i helgen,og orker ikke styre der. da blir det nok bare kommentarer... håper jeg får det til også du får rapport over helgen. liker å prate med noen med samme problem... og at de kan løses...
Bertine123 Skrevet 20. april 2008 #19 Skrevet 20. april 2008 Vet at dette er en gammel tråd, men ville bare gi litt råd om noen andre skulle søke opp info om Enfamil. Den er kjempe vanskelig å blande ut på normal måte, så det som funker best er å bruke stavmikser Da lager mann melk for 1 døgn, vet det ikke er anbefalt, men for at enfamil i det hele tatt skal få virke slik den skal, må den være skikkelig blandet. For å lage ca 900ml mme så ta 9 dl vann og 113g pulver (jeg bruker kjøkkenvekt), miks dette med stavmikser i for eks en plastmugge, hell på flasker og avkjøl i isvann. Sett i kjøleskapet. Vi har hatt veldig for effekt av enfamil på jenta vår, som har reflux.
primavera08+12 Skrevet 1. september 2008 #20 Skrevet 1. september 2008 Hei Jeg vil bare si at Enfamil funker veldig bra med vår datter på 4 mån. Hun hadde reflux og gulpet mye. Noen venner av oss brukte Enfamil siden sønnen deres hadde akkurat samme problemet og vi fikk en pakke fra dem for å prøve og det gikk så bra fra første gang med vår babyen. Vi bruker Dr. Browns tåteflasker og blander pulveret med kaldt vann. Jeg synes at det blandes veldig bra. Til de som reiser til Spania, spør etter Enfalac om dere trenger det. Hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå