Gå til innhold

Flere som venter 2 tette?


*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :)

Anbefalte innlegg

Termin 20 januar, blir ca 18 mnd mellom ungene her :) Storesøster er født 30 juli -06 :)

 

Det blir nok slitsomt til tider, men gurimalla så mye glede!!

De kommer jo til å få mye glede av hverandre da det blir slik :)

Emma Katrin skal jo være i barnehagen 2 dg i uka, så da får jeg jo lillegutt heeelt for meg selv, må nyte de dagene :)

Får bare håpe storesøster fortsetter å være like snill som hun hittil har vært - og èr både borte og hjemme. Da skal jeg jammen ikke klage! :D

 

Flere her kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:-) Ja, her er en til ihvertfall. Jeg har en gutt på snart 9 måneder og har termin 7 januar:-) Blir ca 11,5 måneder mellom mine to små.. Skikkelig slitsomt nå, men jeg håper det blir bare velstand når jeg får ut magetrollet mitt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest janbaby

Jeg fikk en gutt 16juli-06- og har termin 14januar, blir 18mnd mellom de og :) Men elstemann er i bhg hver dag så d går sikkert bra:) Blir litt hektisk, men d går jo over etter en stund.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jammen tett mellom dine, FrøkenGlad :D

Koselig å høre om fler :)

Litt rart å være 2gangs så tett innpå, men samtidig vet vi hvor mye vi har å glede oss til, vi som har hatt baby før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra likt hos oss, Tweety! Jeg fikk også jenta mi 30.07.06, og har nå termin med nr 2 17.januar! :-)

Slitsom for tiden, merker at kroppen min ikke har fått hentet seg inn igjen etter forrige gang! Men håper barna får stor glede av hverandre da, og det tror jeg nok de får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir 20 måneder mellom mine. Slitsomt til tider nå når jeg er gravid, får liksom ikke tid nok til å bare slappe av og ta vare på meg selv og babyen i magen. Skal nok bli slitsomt til tider med to små i huset også, men så utrolig mye glede de kommer til å ha av hverandre. Fullstendig planlagt å få to tette her :-) så vi gleder oss bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er født 10. okt 06 og ny termin 10. jan 08, så det blir 15 mnd mellom her. Både gruer og gleder meg til det. Kommer nok til å bli nokså slitsomt, vil jeg tro. Har ikke barnehage til lillebror ennå, men har søkt om plass fra 1. april, så da får vi se om det blir litt pusterom for meg på den tiden eller om vi må vente til august før han får plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra likt det, ja :)

 

Det er kos med to tette, ser på andre søskenpar som er tette, de har så mye glede av hverandre samtidig som det garantert blir slitsomt til tider :)

Formen min er bra, dette svangerskapet er temmelig likt det forrige foreløpig.. Hvordan er det med dere andre? Man sier jo at hvert svangerskap er forskjellig (det er de jo og), men mine er så like.. Eneste unntaket er at gutten i magen nå er så rolig i forhold til storesøster.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter med 18 mnd mellomrom. Nå er de 2,5 og 4 år gamle. Er virkelig å anbefale! Vi har aldri angret... og nå som de er så "store" har vi tid til en lillebror i januar. :-)

Lykke til med to tette! Håper dere blir like heldige som oss og får to som leker så bra sammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ;o)

Har en jente som er født 5. juli 06. Har termin 28. januar. Så da blir det 18 mnd. Fullstendig planlagt. Begynner å dra på årene, vet du. Hahaha (er 35). Regner med det blir litt tøft til å begynne med, men holder på barnehageplassen til "storesøster" for å kunne klare strabasene og for å få litt "kvalitetstid" med lillesøsteren...

Begynner å merke stresset litt nå. Sliter med vond rygg og bekkenløsning også nå. Regner med å bli sykemeldt (i alle fall 50%) i morgen på legekontrollen.

Tvi-tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter bokstavelig talt ikke to tette, men tre...Har en gutt som kommer til å være rundt 20mnd når tvillingene kommer. En gutt og ei jente...Så vi får det hektisk med tre stykker under 2 år. Men eldste mann har full barnehageplass, så jeg får ha et lite kaos her alene på formiddagen.

Lykke til alle sammen.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Venter foreløpig vår første, men har et stort ønske om å få iallefall to tette.Men det er noen faktorer som spiller inn. Jeg har ikke lyst å sende førstemann i barnehage/til dagmamma før til neste sommer når han eller hun er 1,5 år. Ergo kommer jeg til å være hjemme i 6-8 mnd uten fødselspermisjonspenger og jobb. Hvordan er så reglene for inntjening av disse? Hvis jeg skulle bli gravid i løpet av denne perioden, blir jeg da sittende igjen med kun engangsstønad når nestemann kommer? Ble denne gang gravid under et 100% vikariat som går ut etter at barnet er født, og ble fullt sykemeldt i 4. mnd pga bekkenløsning. Jeg har derfor full lønn til jeg går ut i barselpermisjonen og grunnlag for utbetaling.

Å tro at jeg kan jobbe fullt under neste svangerskap vil være å lure seg selv, så jeg er nødt til å sitte på en stilling/vikariat skulle jeg tro...

Det er helt tragisk å tenke kroner og øre i forbindelse med barneplanlegging, men det er en vesentlig forskjell på engangsstønaden og barselspengene...

Hvis det er noe sted jeg kan får greit svar på dette må det jo være her:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...