Gå til innhold

Hei;) Noen her som er gravid med nr 2? Eller fler? Som kan gi meg litt tanker rundt det å klare mer enn en liten??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vil jo gjerne ha to.. har en på snart 4 mnd nå..Men er det ikke forferdelig tungt??

Er det stor forskjell på 1 og 2? Åssen var det å gå gravid med kvalme, bekkenløsning osv med en liten hjemme??

 

Og hvordan er det med søvnen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du på å få en ganske snart, eller bare å få en til generelt?

Hvordan svangerskapet blir er jo veldig individuelt, jeg har to, og mine svangerskap her vært veldig forskjellige (mye syk med nr 1, frisk som en fisk med nr 2), men det er jo aldri noen garanti. Et svangerskap er selvsagt tyngre når man har en liten en fra før. Og hvis du er disponibel for å få bekkenløsning (som vanligvis blir verre med nr 2), så kan det være lurt å vente til man ikke lenger bærer så mye på nr 1.

 

Og søvn trenger jo de fleste i et svangerskap, mer enn vanlig, så hvis nr 1 ikke sover over hele natta kan det selvsagt bli slitsomt.

 

Har også hørt venninner som har to tette barn si at de følte de mistet mye av babytiden med nr 1 pga at de var mye dårlige i svangerskap med nr 2.

 

Men så blir jo barn som er født ganske tett ofte veldig knyttet til hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er gravid med nr to nå, har en gutt på 2 år. Har mistet flere ganger det siste året. skulle egentlig hatt i juni i år(da ville det blitt ca 1.5 år mellom) og jeg må være ærlig å si at det vet jeg ikke om jeg hadde klart... er krevende med en 2 åring i hus og skulle jeg nå hatt en på 4 mnd samtidig ....slik jeg ser det nå er jeg glad et blir litt avstand(2 år 9 mnd)

sånn som det er nå kan ikke jeg slippe ut gutten alene, jeg må være med ut, til sommeren kan han være ute alene. han er ikke så avhengig av meg. han slipper å hele tiden rette seg etter hva babyen skal(sove el spise...) Har ei venninne som har 1.5 år mellom og det må jo eldstemann hele tiden føye seg etter hva broren skal. Vil jenta ut må hun vente til broren skal sove, når broren våkner må de gå inn igjen, enda hun vil være mere ute...syntes det virker veldig kaotisk...

men vi er alle forskjellig og noen passer til å ha to tette andre ikke.

jeg ønsket meg veldig to tette, men er sååå glad for at det ikke ble slik...

lykke til med planleggingen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to eldste mine er det ett år og syv måneder imellom. D var ikke planlagt, ble nesten litt trist når jeg oppdaget jeg var gravid...tenkte på han jeg hadde, og at jeg ikke ville ha så god tid til han...men begynte fort å glede meg når sjokket var over.

Førstemann var heldigvis en veldig snill og fornøyd gutt når han var liten, og han syntes det var veldig stas med lillesøstra, og ville ofte kose med ho.

MEN travelt var det jo likevel....etterhvert når ho minste fikk faste sovetider, og sov to ganger om dagen så var det en periode der det føltes som hele dagen gikk i mating, bleieskift og soving. Minsta sov fra 11-13, og 15-17, og storebror fra 13.00-15.00. Så da var det bleiskift og mat før mellom og etter soving, og alltid en våken, men samtidig var det jo godt å kunne kose ekstra og gi mer oppmerksomhet til det barnet som var våken..Men det går jo litt i perioder dette med hvor travelt det er...og det veksler jo mellom å ha stor glede av hverandre og krangling...

Men selv om det kan være slitsomt er d absolutt vært det! Man må bare la de få ordne opp selv mye nå når de er større(nesten fem og et halvt og snart syv )....og så er det f.eks veldig kjekt å dra på ferie med de! Da har de veldig stor glede av hverandre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en datter på 10 mnd, var mye kvalm da jeg gikk med ho. er bare 6 uker på vei med nr 2,men foreløpig merker jeg ingenting til kvalmen, bare venter på den. gruer meg til det. er ganske trøtt for tiden. men det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk nummer to litt over tolv mnd etter første, kraftig bekkeløsning i begge svangerskap, og jeg kunne ikke vært mer lykkelig! svangerskapet var supert, det eneste var at jenta måtte sitte i sofaen eller på fanget om vi skulle leke sammen, da jeg ikke kunne sitte på gulvet, leggerutinene var inne i en alder av tre mnd, så vi sov hele netter.

 

jeg fikk med meg babytiden hennes, og nestemanns også uten problem, vi har kost oss masse hele veien, nå er jeg dagmamma, og lillebror er 23 mnd når han blir storebror.

 

man må ha riktig innstilling, og ikke gjøre ting så vanskelig. om man må vente til lillebror sover eller har spist for å gå ut begynner problemene, ta med vogna, et sjal og ei flaske (eller puppen) så har du det du trenger og lillebror kan bli med ut. ta gjerne en dag i uka til en og en, det gjør vi her, så de får litt tid alene sammen med mamma eller pappa innimellom.

 

de er så glade i hverandre, fikk kommentar i parken her om dagen "hvordan får du barna dine til å være så glade i hverandre? jeg sliter så med sjalusi!" og det slipper du med to tette (før de blir eldre selvfølgelig, men da får alle det)

 

 

BARE positivt fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er nå gravid med nr 3. Har ei jente på 3 år og ei på 1 år fra før. Så det blir akkurat to år mellom hvert av barna. Vi er veldig fornøyde med å ha de så tett. Men det er jo uansett ikke så tett som du kanskje har planer om? Jeg var veldig dårlig med nr to, men det gikk bra. Er nå veldig dårlig med nr tre også. Heldigvis er faren veldig flink til å ta i et tak. Og jeg klarer jo alltids kose med begge jentene i sofaen og i gode tider.

Det viktigste for oss er at vi ser at de to vi allerede har er veldig gode venner. De leker med hverandre, og har alltid hverandre. Håper det blir sånn med nr tre også. Vi "ser frem til" noen travle år, men tror nok at det er vel verdt det senere når de forhåpentligvis er gode venner. Vet ikke om dette var noe hjelp? Men sånn har i alle fall vi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heisann!

 

Jeg er gravid med nr 4 og har fra før jente 7 år, gutt 4 år og jente 19 mnd.

Det kom som ett sjokk på meg og mannen pga dårlig timing.

 

Jeg er mye alene med barna for mannen jobber på supplybåt og er

1 mnd borte om gangen..

Vi holder attpåtil med husbygging og jeg holder også på med bil lappen.

 

Men men fant ut at vi beholder barnet og tar en dag av gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...