Kufiolilla2 Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 He he, jeg vil føye til litt her, og det er at jeg langt på vei er enig. Eller jeg har i alle fall en teori om at barna i stor grad kan bli hva man gjør de til. ) Var et såkalt begavet barn selv, leste og skrev som 3-åring, fulgte med på engelske naturprogrammer på tv på samme tid osv. men det kan godt hende det var fordi foreldrene mine lærte meg det rett og slett. Uansett var det så herlig å være et lesende barn, at jeg skal forsøke med min egen sønn også. Det er kjempemoro å være liten og kunne lese; man har jo allverdens med tid til å fordype seg i det man er interessert i, og man bruker sine kunnskaper i leken også! Og man er like mye barn som alle andre likevel. men man må passe på at det følges opp på riktig måte i skolealder. Selv ble jeg veldig lat, og nivået mitt dabbet av med årene... Så der ligger den største utfordringen.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Selvfølgelig er de det. Men noen barn er faktisk ekstra begavet. Ikke så mange som man kan få inntrykk av her kanskje, men noen få er såpass begavet at det byr på utfordringer. Og deres foreldre kan kanskje ha behov for et slikt forum uten drittkasting?
Evi18 Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 alle barn er ikkje begavet nei, dvs for foreldra er eins barn alltid begavet men når man ser objektivt så er enkelte barn meir begavet enn andre.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er HELT enig med deg HI! ALLE BARN ER BEGAVET! ALLE BARN ER LIKE SPESIELLE OG UNIKE PÅ SIN MÅTE!:0
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Ja, men noen er unike og spesielle på en slik måte at de trenger ekstra oppfølging fordi de har høyere iq / er mer boklig begavet eller hva du skal kalle det. Det betyr ikke at begavede barn er mer verdifulle, men at de, som alle andre barn, har rett til å få oppfølging som gir dem mulighet till å nå sitt potensiale. Hvorfor er det sånn at ingen påstår at hvem som helst kan bli den nye Ole Gunnar Solskjær hvis bare foreldrene spiller nok fotball med ham, men at alle barn som viser en spesiell begavelse på mer boklige sider gjør det fordi foreldrene har "trent" dem? Alle barn er ikke like. Alle barn er ikke like begavet i alt. Alle barn kan ikke få bare seksere på vgs. Alle barn kan ikke bli verdensenere i tennis. Men alle barn er like verdifulle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå