Gå til innhold

ALL NORSKPRODUSERT SPEKEMAT KAN SPISES!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare for å gjøre det klart!

All norskprodusert spekemat har vært nedfryst, så det kan helt trygt spises av gravide.

 

Kos dere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nedfrysing tar knekken på toxoplasmose, men ikke listeria.. det kan derimot blomstre opp når maten tines, fordi det ligger i dvale når det fryses.. men det er vel ikke ofte spekemat innholder listeria.. Føler meg nå ikke helt trygg uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall ikke farlig med salami etc. Det har jeg spurt legen min om... Synes det blir LITT mye hysteri her inne iblant!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var tilfelle at all norsk spekemat har vært fryst, ville neppe matportalen/helsemyndighetene advart gravide mot alle spekemat. Synes man burde være forsiktig med å komme med sånne råd her inne - folk blir helt forvirra. Hold dere til http://matportalen.no/Emner/Gravide råd angående toxoplasmose og listeria, og ikke bruk anonyme kilder her inne som ikke har belegg for sine påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøh...barnet dør jo ikke av spekeskinke! Et foster tåler faktisk litt mer enn mange tror! Tenk bare på i gamle dager ,da ingen visste om slike råd! Det ble da folk av de også!:D Nei...verden er blitt for pinglete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD!!!!!!

 

KONTAKT KJØTTLEVRANDØRENE, FØR DERE KOMMER MED SÅNN PISS:

 

ALL NORSK SPEKEMAT HAR VÆRT NEDFROSSET!

 

 

 

Hilsen HI

(som har jobbet 5 år i Gilde og 1,5 år hos Spis! Jeg kjenner prosedyrene!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har tenkt på at man bruker å fryse ned bakterier og slikt for å TA VARE PÅ innen forskning i biologi?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kjære er ferskvare sjef og snakket nå med en som har jobbet i gilde i 40 år og jobber enda.,

spekepølser kan ha vært tilfrosset ved speking, men ikke spekemat... fenalår og slikt kan være fra fjorårets lam og bli tilberedt i år eller noe sånt sa han...

 

men jeg tror man blir mere syk av å gå å tenke på hva man kan spise og ikke... men man må jo velge dette helt selv...jeg tar mine forholdsregler men legger ikke livet mitt på is for det.... hvis jeg vil ha en skive med spekemat f.eks tror jeg ikke det tar livet av noen... hihi

spekemat og potetsalat er jo sååå godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 20 år siden var spebarnsdødligheten dobbelt så høy som i dag. Enda høyere om du går lenger tilbake i tid.

 

Sier seg selv at et lite foster på noen hundre gram er langt mer utstat enn oss robuste voksne. Derfor rådene fra Sosial og Helsedepartementet.

 

Men du vil kanskje droppe bilsete og? Er jo hysterisk å følge offisielle råd og tro man kan bli påkjørt i trafikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...