Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Hei expat. For en tid tilbake var det et innlegg der ei skrev at hun hadde fått så mye kviser etter at hun begynte å amme. Du ba henne sjekke stoffskiftet, fordi det kan gi hudproblemer. Jeg har samme problem, og bestilte sporenstreks time for å sjekke stoffskiftet, og ja, det var utenfor normalen. Men jeg får ingen behandling foreløpig, de vil se an utviklingen. Du kjenner tydeligvis til dette, men vet du noe om det er vanlig å gi behandling i slike tilfeller? I tilfelle hvilken behandling?
Expat Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Flott å få en diagnose! Vel du hadde høyt stoffskifte da, siden du hadde mye kviser etter graviditeten? Det er litt vanskeligere å behandle (visstnok) på en enkel måte enn lavt (der mange, som jeg!, får tilskudd av tyroksin, det skal være uproblematisk ved amming). Min T4 (tror jeg det var) var rett over 4, det er "begynnende" lavt stoffskifte. Får en "homeopatisk" dose medisin hver dag. Det skal være en"postpartum" variant som går opp og ned en stund, så behandling er å følge med om hvordan det varierer. Så du får antakeligvis en del blodprøver fremover? Kan ikke nok om det, men det du kan jo lese her: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1132 Se etter mellomrom i linken om den ikke virker første gangen... Om legen er usikker på hvordan han kan medisinere deg kan han kontakte Norges Kompetansesenter for Amming på rikshospitalet, eller Relis.no.
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Tusen takk for svar! ja, det stemmer at stoffskiftet var for høyt. Jeg skal lese mer og bestille ny time. Nå har jeg bare fått resultatene av blodprøven per telefon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå