Gå til innhold

vond i ryggen?


mamma&urokråka

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det flere enn meg som plages av vondt i ryggen om natten? Jeg blir sliten i ryggen om dagen, det er vel ikke så rart, men om natten får jeg vondt både i korsryggen og på sidene. Prøver å variere hvordan jeg sover, men blir jo enden på den ene eller andre siden eller på ryggen. Klarer jo ikke å ligge på magen lenger. :-) Jeg våkner ofte tidlig og har vondt i ryggen og orker ikke å ligge lenger, selv om jeg er trøtt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg kjenner det som regel best i ryggen på kvelden,og når jeg har lagt meg. Da er det ikke alltid like lett å finne en behagelig stilling nei. Prøver å få samboeren min til å massere ryggen hver kveld,det pleier å lindre en verkende rygg litt,men verkinga kommer fort igjen :( Prøv å ligg med mye støttende puter rundt/bak ryggen,og mellom knærne hvis du ligger på siden,det er et tips jeg fikk av min mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat likt, jeg har fått bekkenløsning da.

rull en dyne sammen og ha mellom beina, kan hjelpe litt.

Ellers har jeg kjøpt pilates ball som jeg trener med og synes er fantastisk,

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages også litt med ryggen, er vond når jeg våkner om morgenen. Sover med pute mellom beina når jeg ligger på siden, det virker litt i alle fall. Og jeg har blitt mye bedre etter at jeg kjøpte meg en sånn ball som man kan sitte og vugge frem og tilbake på.

Hvis du plages mye, så vil jeg anbefale en tur til fysioterapeut eller manuellterapeut, for fysio trenger du henvisning fra legen din. Det er absolutt verdt pengene! Kanskje du kan få et treningsopplegg som kan forebygge, det er ofte mye hjelp i riktig trening!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...