Gå til innhold

Tobias eller ikke.

Anbefalte innlegg

Vil kalle gutten i magen for Tobias. Kjenner ingen som heter det, men jeg skjønner jo av å lese sider som dette at det er et poppis navn, så nå vurderer vi erstatninger. Andre som vurderer yndlingsnavnene sine til fordel for andre og mindre brukte navn?? Og nå tenker jeg ikke på navn som er så uvanlige at ingen andre heter det, men bare ørlitt mindre poppis??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10665703-tobias-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere liker Tobias og er enige om det navnet, så er det ikke sånn at dere må droppe det selv om det ligger på topp ti på navnestatistikken.

Det er jo en grunn til at navn havner på navnetoppen - og det er at mange liker det navnet samtidig.

Selv skal jeg innrømme at jeg ikke ville ha det jeg kaller et poppis-navn, så jeg snakker kanskje mot meg selv her, men jeg synes ikke det noe galt i å velge et av de mest populære navnene hvis det er det dere vil.

Navnestatistikk finner du forresten her hvis du ikke har sett det tidligere: www.ssb.no/navn

Topp 10 navn varierer jo veldig fra sted til sted. Mange snakker om at Noah, Thea, Ida, Lukas er såååå poppis. Her som vi bor er det veldig mange barn, og ingen heter det.

Da vi valgte navn til yngstemann tok vi et navn som lå som ca nr 40 på lista, kjente ingen med samme navn, men så flytta vi noen mil, og i gata her bor det faktisk 3 barn under skolealder med det samme navnet.

Annonse

Tobias er fint, det er tydelig at mange syns det. Gå for det hvis dere liker det veldig godt og det passer til etternavnet, og kler de andre navnene i familien.

Men hvis dere vil være mer alene om navnet, er det kanskje lurt å ta et navn fra et par generasjoner siden som f.eks.:Anders, Aslak, Bård, Dag, Eskil, Finn, Knut, Ole, Olav, Svein, Tor, Tore, Øystein, Øyvind, Åsmund

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...