Gå til innhold

Hengemage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt siden puberteten slitt med hengemage eller fettforkle som det vel heter på fagspråket. Dette er mitt siste barn/graviditet og jeg har veldig lyst til å bli kvitt den magen. Sliter med masse svetting og irritasjon av huden under magen og venusberget... Noen som vet om man kan få dekket en slik operasjon av det offentlige og om det finnes noen regler for hvem som kan få det? Må man f.eks slanke seg ned til en viss BMI for å få det dekket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor fikk fjernet forkleet.. Hun måtte slanke seg fra 98 til 68 kg for å få operasjonen.. Hun er 160 cm høy..

Tror kravene må vurderes for hvert tilfelle..

Skrevet

så fint at du spurte om dette for det lurte jeg også på!

jeg håper å få en brystreduksjon i tillegg etter jeg er ferdig med ammingen. siste barn for oss også. (litt vemodig)

Skrevet

Jeg jobber med ei som fikk fjernet fettforkle, og det fikk hun dekket. Ta kontakt med legen din. Lykke til

Skrevet

tror en ikke skal være så veldig overvektig når en får operasjon...så noen må slanke seg først. Men har hørt at om henget er på over 4 cm, og d gir plager får en d dekt....

Skrevet

En slektning av meg har fått dette gjort. Hun sa at fordi hun hadde en "grei" lege søkte han om å få det dekt for henne. Men hun måtte slanke seg bra mye før hun fikk tatt operasjonen. Noe som er forståelig! Det er ikke bare bare å bli operert når man er overvektig.

Tar selv sikte på å greie dette etter jeg er ferdig med å få unger.

Lykke til!

Skrevet

Hvis dette går utover helsen din og da går det også på mulige infeksjoner i huden, så mener jeg å ha lest at det er en grunn for at det blir dekket.

Men dette bør legen din vite.

Vet også at operasjon og høy vekt blir ansett som en større risiko, derfor blir det krevd vektnedgang. Men det må jo også vurderes for hver enkelt tilfelle og står du hardt på ditt, så får du nok gjennomslag.

Lykke til!

Skrevet

Takk for mange gode svar. Jeg går til psykolog pga mange ting, men nevnte i dag at jeg spiser for å dempe følelser og at jeg selv mener jeg trenger hjelp til å mestre det, så nå skal hun søke meg inn til et overvektsprosjekt. Ble kjempeglad for det. Er ventetid der, så jeg håper at jeg kan komme inn et halvt år etter fødsel ca. Da skal jeg ned rundt 30 kilo og så søke om å få rettet opp i hengemage og puppene som har forskjellig størrelse...

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...