ArveSølve Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Etter at vi nå har brukt våre forsøk i det offentlige systemet er vi nå på leit etter private klinikker. Alt innen norden er av int. Vi begynner å bli godt voksne og det begynner å haste sånn biologisk sett. Jeg er 39 og han er 46. Vi vil sette pris på om noen kan skrive litt om løsning de har gått for og hvorfor.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Hei ArveSølve ) Anbefaler deg å titte inn på ønskebarn sine sider. Der finner du mye nyttig info,og mange andre i samme situasjon... www.fub.no Lykke til ! Hilsen
Storkfrøken69 Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg vil anbefale Nordica i København.
Thea-81 Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Anbefaler Maigaad i Århus på det sterkeste, www.maigaard.dk. Fikk anbefalt klinikken fra noen som vet hva de snakker om og som har erfaring med at de er "treffsikre" Fikk fantastisk behandling, både før og etter, og de virker veldig profesjonelle. Vi lyktes på første forsøk og jeg går nå rundt med to spirer i magen Det er jo forskjellig årsaker til at man velger assistert befruktning, men synes uansett mye taler for å velge Danmark. Selv om jeg "bare" er 26 år, trengte vi f eks Assisted hatching. Det gjør de ikke i Norge. Vi måtte ha ICSI og dette kan de mye bedre i Danmark fordi det har vrt lovlig myyyye lenger. Lykke til!
petronella_78_med spire =) Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Hvor mange forsøk får man i det offentlige i Norge egentlig?
Snooopi Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Vi starter opp på Nordica.org i København om en uke. Jeg har lest mye godt om dem, de har kveldsåpent, de har akupunktur som smertestillende også ligger det rett ved siden av jobben min, ... Vi har vært der allerede på forsamtalen, og det var meget positivt )
ArveSølve Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2007 Hei alle sammen. Takker for svar. Så langt så ser det ut til at det kanskje blir Nordica i københavn. Skal ditt på samtale 30.11.2007. Har vært i kontakt med privat her i norge også. Så vi tar en bestemmelse etter at vi har snakket med Nordica. Spindelmikroskopet og hatching virker spennende. Ser at det spriker enn del med hva slags opplegg de forskjellige klinikkene har her i norge. Blir jo forvirret om hva som er det beste for oss. Jeg var på apoteket og fikk prisene på medisinene på de forsjellige oppleggene. De varierte med 6-7000 pr forsøk. :-) Det som så langt har utelukket noen av de private, er at det har snakket veldig nedsettende om det opplegget den offentlige klinikken har kjørt på oss. Jeg har alltid hatt problemer når andre skal være flinke på den måten. Var ingen god opplevelse under de samtalene. Hvis det er anre som har noe info å komme med så setter på vi og forhåpentlige framtidige barn pris på det. :-
purple Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Hei. Utlandet har som sagt her flere alternativer pga streng lovgivning i Norge. Men er dere et par som har fått fine befruktniger og ikke trenger hatching så kan man like gjærne gjøre det i Norge. Klinikk Hausken i Haugesund skal visst være bra. Er og rimeligere enn de andre private her i Norge. De har et mer individuelt opplegg enn det off. og har gode resulteter. Og de får gjærne par som har prøvd mange runder og er vanskelig å gjøre gravide. Kjenner flere opp i årene som har vært der og som nå er gravide/fått barn. (jeg selv ble gravid på haugesund sykehus hvor hausken jobbet før. Er 38 år) Lykke til
elma2006 Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 Hausken i Haugesund - flinke og hyggelige! Ok oppfølging for oss, vi har vært heldige både i det offentlige og der hos Hausken (ICSI), Venter nr. 3 i januar :-). Har lest om flere som er veldig fornøyde med den behandling de har fått med hausken - og det har vært damer som ikke har fått det til i det offentlige. Tror de er gode på å gi svært individuelle oppfølginger. Lykke til!
~4 mislykka ivf~ Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 Etter tre mislykkede forsøk i det offetlige har vi nå været i tenkeboksen en stund. Og vi har nå valgt å ta tre nye forsøk hos Hausken. Har vært på forsamtale der, og jeg har kun positive ting å si om den klinikken. Der er de veldig opptatte av at vi alle er forskjellige og trenger individuell oppfølging. Jeg har stor tro på hva de gjør der, og magefølelsen min sier at jeg kommer til å bli gravid ) Lykke til med valget!
med baby nr 4 i magen Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 Annbefaller også klinikk Hausken i Haugesund. vi søkte i mai ,var påoppstart samtale i juni, fikk resepter ol. og egget ble satt inn i september. Fikk satt inn 2 egg og ett er på vei til å bli vårt juni barn!
Brumm Skrevet 21. oktober 2007 #12 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg anbefaler Klinikk Hausken på det sterkeste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi har hatt 9 forsøk ved Ciconia i Danmark. 4forsøk og 5avbrutte. Var veldig fornøyde der i begynnelsen. Men ser nå at de gjorde mye feil.... Forsøk som ble avbrutt som ikke burde vært det osv... Jon Hausken ser DEG som person og lager ett opplegg som er passet for DEG. Det er forskjellige grunner til at vi ikke lykkes. Om en vet at skallet er tykt, kan hatching hjelpe. Her inne hører enn om så mye. Visse ting kan hjelpe for en, men ikke for en annen. Et sånt opplegg jeg har fått fra Hausken, er det ingen som har foreslått i Danmark. 9 forsøk er mange......... Jeg utviklet aldri mer enn 2 follikler, fikk ut 1 egg hver gang. Nå har jeg mange.......... så noe riktig må Hausken ha gjort.... Anbefaler en samtale der!! De er fantastisk søte!!!!!!!!!!! Alle gangene vi har vært i Danmark, deilig å kunne være i Norge!!! Lykke til med valget! Det viktigste er at dere gjør et valg som dere er fornøyd med!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå