Gå til innhold

Svigermødre...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jaja...Noen flere som har problemer med svigermor??

 

Jeg har egentlig en kjempeflott svigermor, men etter at jeg ble gravid går det ikke fullt så bra lenger..

 

Hun gleder seg veldig, det er ikke det...

Men hun har også gjort seg opp en masse tanker om hva hun gleder seg til, som og se barnebarnet døpes i deres families dåpsskjole, ligge i samme kurven som hennes barn, ha et barnerom dekorert med familie klenodier osv osv.. De har vert på loftet og hentet ned alt mulig rart allerede.

 

Og det er helt ok, jeg er ikke noe vanskelig, men det er en ting jeg skal ha fra min egen familie, og det er en gammel tre vugge som min tipp oldefar har laget, som til og med min bestemor lå i. Den er over hundre år gammel og det er ganske viktig for meg.

 

Da jeg måtte avbryte ordflommen og si at jeg ikke vil ha kurven deres på grunn av dette ble stille et øyeblikk..

Før svigermor utbryter: hva! Vil du ikke Ha den som **** (far til barnet) og alle de andre har ligget i!!

 

Hvorpå stemningen ikke ble stort bedre av at jeg svarte nei..

 

Sukk... skulle ønske det ikke ble slik, vi tilbringer nesten all til med hans familie og jeg har veldig lite kontakt med min egen, men det er jo mitt barn også det her,..??

Føler meg litt overkjørt til tider...

 

Andre som blir utsatt for overdoser med veldedighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo høre om dere ikke bare kan ha kurven hjemme hos din svigermor til overnatting, eller soving mens dere er på beøk? Det er jo koselig å ha en skikkelig kurv der også. Ellers så får du bare svare høflig at nei takk, dere prøver å ta i mot litt fra begge sider + at dere gjerne vil ut å handle litt selv også. Du er ikke den første i denne situasjonen, men pass på å ikke bli overkjørt av andre, samtidig som du bevarer forholdet dere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si det,men er så glad jeg ikke har det problemet!!!!!

Jeg er en veldig streng person fra før,det hvet alle i begge familiene..Har sagt i fra på forhånd hvordan jeg vil ha ting og jeg liker ikke bli plukket på nesa..

 

Derfor har mine søte slektninger lært det at de spørr meg først.

Jeg tror det er flere som trenger og bli litt strengere....leser ote at mange føler seg overkjørt når de skal ha barn:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! Hva med å si at du hadde satt pris på kurven, men at du vil ha vogga til å ligge i hjemme. Men at kurven kunne vært fin å ha hos svigermoren din så barnet hadde noe å ligge i hos henne også da dere er på besøk eller hun passer barnet?? Bare et tips altså. Det løser seg nok skal du se:-)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ikke svigermor, men har en mor som "overkjører" meg totalt til tider...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ville nå uansett tatt mot det jeg fikk for å holde fred, men hva du bruker er jo en annen sak. Hun har vel tatt av litt og det er jo ltt koselig også at hun er så engasjert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres litt ut som min svigermor. Hun har tatt vare på absolutt alt etter de to guttene sine. Også nyfødt klær-de gamle skjortene man knytter sammen, totalt ubrukelig synes nå jeg og loete strømpebukser, hi, hi. Jeg har drista meg til å kaste det verste da...men hun komenterte hver gang gutten min hadde noe som var fra guttene hennes si tid med et smil og en historie....Hjemme hos svigers har de alt til lillegutt: Tripptrapp, vippestol, lekegrind, seng, kjøreskildpadde, dukker ..og mye mer...Alt av leker er et pluss, men hun har alt hos seg. Så gutten min har flere leker der enn hjemme...nesten litt missunelig vi!

 

Og hun har meninger om det meste, barneoppdragelse m.m, men hun sier det litt forsiktig da selv om hun mener det... Jeg bare sier ja og tja, og gjør mitt. I perioder så unngår jeg svigerfamilien, fordi da har jeg fått min dose.

 

Høres lurt ut som ei skriver over her - at du kan si at du ønsker å ha senga stående hos de slik at babyen kan sove hos de!! For å være grei kan du ta i mot litt, også si at du ønsker at babyen skal ha en del hos de også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg blir utrolig lei meg når jeg hører om dette. Kjenner meg så igjen,- og jeg kjenner fortvilelsen din. Eneste rådet jeg kan gi er å bare "jatte med" når de kommer med alle planene sine,- så gjør du som du vil. Er enig i forslag om at de kan dekorere og stelle for barnebarnet sitt i sitt eget hjem. Det vil jo bare være koselig for barnet ditt etterhvert. Men de kan ikke bestemme hva du skal ha i ditt eget hus. Synes det er så frekt å overkjøre deg slik. Høres ikke ut som de lytter til deg i det hele tatt. Det er veldig viktig at mannen din støtter deg uansett. Min turde ikke si noe til sin mor,- og det endte med at vi gikk ifra hverandre... Tror heller ikke min x- svigermor ville meg noe vondt,- men hun holdt liksom på å spise meg opp da jeg var gravid. Og da jeg ikke var like ivrig begynnte hun å tro at jeg hatet henne. Det ble verre og verre. Da barnet ble født tålte hun ikke at jeg forklarte om rutiner rundt barnet da hun skulle passe det. Alt jeg sa og gjorde ble liksom for å hakke på henne. Jeg er så glad jeg ikke har det sånn nå!

Bruk energien på å kose deg! Det er ditt barn og din tid. Og hvis svigermor bestemmer,- gjør det stikk motsatte! (bare for din egen del...). Lykke til,- jeg krysser fingrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig ide`å bare ta imot... Da vil det jo bare fortsette! Til slutt har svigermor utslettet hele sin svigerdatter og hennes egen stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt det der! Men du kan jo ha en i stuen og en på soverommet kanskje? Meeeen for all del det er du som skal bestemme dette og absolutt ikke svigermor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også store problemer med min svigermor. Vi har alltid hatt et godt forhold tidligere, men det skjærte seg helt da hun kom på besøk til oss sist. Vi bor veeldig langt unna hverandre, og derfor ble hun her i nesten to uker. Det gikk veldig dårlig, og endte med at hun overhørte at jeg klaget på henne til mannen min. Han er enig i at hun ikke oppfører seg bra, men det er vanskelig ta fatt i det fordi hun vanligvis venter med å si ting til meg til når vi er alene. Hun er skilt, og klager over at hun er så ensom. En kveld drakk hun masse vin, og betrodde meg at hun har hatt et forhold til sjefen sin (som er gift og har to små barn) i mange år. Dagen etter var det tilbake til "Stakkar meg som er alene" igjen. Hun er veldig vanskelig å forholde seg til.

Nå har vi ikke snakket med hverandre siden sist jul, og jeg tror det er best at det er slik nå. Da jeg var gravid sist gruet jeg meg mer til at hun skulle komme etter fødselen enn til fødselen i seg selv. Svangerskapet endte i en MA, men nå har jeg begynt å grue meg igjen.

 

Det er godt å lese andres beretninger om sine svigermødre når en ikke har det så lett selv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det berre eg som har eit supert forhold til svigermor???me snakker om alt...og ho legg seg ikkje oppi noke...kjem med råd av og til....

 

men eg ville hatt vugga frå min familie-så kan korga stå hjå ho...berre ver litt streng.og sei at det er ditt barn.Du/de som bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...