Gå til innhold

Ang gradert uttak av feriepenger - HÅPER PÅ SVAR;)

Anbefalte innlegg

jeg er gravid igjen, og regner med at terminen er ca mai/juni. Skal være hjemme med Hannah (10 mnd) til 14 nov. Denne gangen har jjeg hatt perm 54 uker med 80% lønn. Med neste mann er vi litt avhengig av 100% lønn pga jeg får nok ikke jobber så mye ekstra, for å få opp snittet på perm-pengene..

Hvis jeg velger 44 uker med 100 % lønn, og velger gradert uttak av feriepenger, slik at jeg begynner å jobbe ca etter 24 uker - da er minsten ca 6 mnd. Hensikten er at misten kan være hjemme til han/hun er 1 år, samt at jeg får 100 % lønn.

Men hvordan regner de ut antall dager jeg må jobbe i uken for å kunne forleneg permen til minsten er 1 år??

Jobben trenger meg mest mandag og tirsdag, og muligens hver 4 helg. Dette utgjør jo en 50 % stilling - er det da slik at ukene som er igjen (44-24=20 uker) blir fordoblet til 40 uker dersom jeg jobber 50 %??da blir jeg hjemme i 24+40=64 uker ..

HÅPER NOEN KAN SVAR!!! ;)

Fortsetter under...

Takk for svar! bare lurer på en ting til..;)

Etter 24 uker begynner jeg som sagt å jobbe mandag og tirsdag..og da skal pappaen være hjemme - ta ut permisjonen sin gradvis.

44 uker -3 (før fødsel)=41 uker.

41 uker-6 uker (til far)=35 uker

Jeg begynner å jobbe etter 24 uker, og da er det 11 uker igjen. Jeg jobber 50 % og da strekker det seg over 22 uker.

Men hva er reglene når pappaen deler opp sine permisjonsdager slik (med to dager i uken) mens jeg er i arbeid..Han tar jo da ut permen mens jeg jobber, er der greit? vet det er slik ved vanlig perm, men usikker ved gradert uttak av foreldrepenger;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...