Prins05&07C",) Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Sønnen min på 12 dager smatter slik når han ammer. Mulig ammeteknikken er feil, men det blir ikke bedre uansett hvordan jeg forsøker å legge han til... Ender opp med luftplager, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Om kvelden har han tydelig mageknip, og jeg er da redd for å legge han til brystet siden det virker som om det forverrer plagene hans... Hva skal jeg gjøre? Noen som har opplevd noe av det samme?
trollet66 Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Gratulerer med en nyfødt!!!!! Det er vanskelig å uttales seg om teknikken er feil eller ikke, men du skal absolutt ikke være redd for å legge han til. Jeg vet ikke hvordan du sitter/ligger når du ammer, men du kan kanskje prøve noen andre ammestillinger, og se om du synes det er bedre. les her http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=55 Jeg slet litt med at snuppa ikke fikk skikkelig tak i begynnelsen, hun hadde liten munn og ville ikke gape skikkelig, hun slet også en del med magevondt de første 3 ukene. Psøv å få mest mulig av det brune området inn i munnen hans se på disse sidene om tilkobling: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=48 La han rape ofte i løpet av måltidene. Og se gjennom litt av hva du spiser, kan ha litt med ditt matinntak å gjøre også. HVordan var fødselen, var han stor eller liten. Snuppa mi hadde svelget en del foster vann, og det var nok hovedårsaken til at hun slet med maven i begynnelsen. Legg baby på magen når du er i nærheten, og gni massere litt på ryggen, det kan noen ganger letteregjøre luftoppgang, i tillegg til at baby ofte synes det er godt. Du kan også legge deg på ryggen og ha ha han på magen, og gjøre det samme. Hvis han virkslig har vondt kan du gjøre dette med hud mot hud, altså at du ikke har klær på overkroppen, og han bare er i bleie eventuelt body, ta en dyne eller teppe over dere, dette gjorde jeg mye med første mann som slet med magevondt. Lykke til videre!!
Prins05&07C",) Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2007 Tuse, tusen takk for gode råd og svar! Har sjekket sidene du anbefalte, de var til god hjelp. Nå synes jeg ammingen går noe bedre, selvom luftplagene er der. Lillegutt svelget også ganske mye fostervann under fødselen,så kanskje det fortsatt "henger i". Håper på bedre tider, det er så fælt å se at han plages med all luften... Takk for hjelpen ialefall!!
trollet66 Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 som sagt så hengte det i i alle fall 3 uker hos tulle mi, og så plutselig roet det seg. Det er ikke kjekt når de små har vondt nei!!!!! Du fpr trøste deg med at det kommer bedre tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå