*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Vet det har vært oppe mange ganger.Men er så usikker på hva hun trenger. Er jo dyre ting, så jeg gidder ikke handle unødvendige. Hun får jo hele krabbestadiet i vinter, så hun må vel ha skikkelig dress?Eller? Vært å sett på P.O.P sin og Reima. Likte P.O.P sin best. Også usikker på hvor tykk den bør være. bedre med en tynn dress og kle på under? Nokså kresen på stive klær, det vil jeg IKKE ha. Hva annet har dere kjøpt da? Tenker på "ytterste laget". Har ull-undertøy, ullsokker, ullvotter, ull-lue, ulldress til å bruke i bil og vogn osv (Veldig glad i ull jeg...hehe)
plutseligbolle Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Ull er gull! Vi har ikke somlet oss til å tenke at hun kanskje vil ha lyst til å prøve å krype utendørs....Har kjøpt en fin, uforet utedress (på loppis, ser helt ny ut, femti kroner!) til bruk til våren når hun (sannsynligvis) kan gå. Har Voksipose til bruk på kalde dager og derfor har jeg ikke tenkt på dress til denne vinteren. Men hvis hun vil ut og utforske terrenget må vi enten bruke den ganske store dressen med ull under, eller så får vi tenke om igjen. Ikke lett dette nei!
plutseligbolle Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Forresten så fikk POP sin dress dårligste karakter i siste Foreldre og Barn, der var det en test. Den beste karakteren fikk Nanook og Altitude. En dress fra Europris fikk også bra karakter, men den fins ikke i mindre enn 92.
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Tror ikke mini her trenger noe dress i år jeg... Han kryper ikke enda og i vogna har han en god og varm dunpose som vi også kan legge lammeull i. Jeg tror på gode strikkaklær og ull Har en kjempedeilig strikketdress som han skal ha på seg i bilstolen.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Hva i all verden skal barna med en dyr utedress?? De ligger jo bare i vogna si uansett!! En god kjøredress og ullundertøy kommer dere laaaaangt med!! Er det ikke mye annet dere kan bruke mange hundre kroner på??! Blir litt oppgitt over dette merkehysteriet blant dagens mødre! Tror dere virkelig at en reimadress er sååå my bedre til en baby under ett år enn en "vanlig" dress kjøpt på et langt billigere sted???
☆Anonymia☆ Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 har faktisk fått i gave en dress fra lindex som er kjempe fin,som vi skal bruke..blir ikke noe reima etc her i gården nei..
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 vi har kjøpt en dress på cubus faktisk... varm og god og med "regntøy" i rumpa og på knærne minste str e 74.
Mrs. Bouquet Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 Du anonyme her opp: Stakkars din baby som bare ligger jo bare i vogna si uansett helt til våren!!! Herregud skal ikke babyer fra 6 mnd. få komme ut av vogna uforske hva som befinner seg på bakkeplan, og de som synes det er litt tidlig, så vokser faktisk babyen i løpet av vinteren. Dattera mi trenger i alle fall en skikkelig dress, og i grunnen viktigere for henne enn for de som kan gå!
3 rosa og en blå Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 HUSK at små barn som ikke går er mye mer roligere og blir dermed fortere kald. Jeg har kjøpt en veldig god dress til min sønn nå pga jeg vil ikke at han skal kunn sitte i vogna, men også utforske og da er det viktig å ha en god dress.. når barnet begynner å gå så er den mye mer i bevegelse og da er det viktig med en dress som man ikke blir klam og svett i.. men selvfølgelig så er det opp til vær enkel om hvilken merke man kjøper og det finnes faktis mange gode dresser for en billig penge også..
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Har baby på 6 mnd- og det hadde jeg også på samme tid for 2 år siden. Da kjøpte jeg en Reima tec dress som vi brukte utrolig mye den vinteren. Han var vel en 8 mnd da han begynte å sitte ute i sandkassa og leke- veldig glad for den dressen da! Og nå har jeg tatt den frem igjen til neste mann, og dressen er akkurat like fin. Så deler man prisen på to barn blir det ikke så ille synes jeg. Men det finnes sikkert mye annet fint, som fungerer like godt. Men jeg hadde ikke klart meg gjennom vinteren uten utetøy.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Vi har kjøpt reimadress. Eldstemann gikk da han var 9 måneder så vi var masse ute. Dessuten er det jo gøy for dem å krabbe rundt ute også!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 17. oktober 2007 Svarer litt på flere innlegg her jeg. Ull er gull ja, og jeg bruker mye strikkeklær til snuppa mi. Men hun skal iallefall ikke bare få oppleve vinteren fra vogna. Det er sikkert! Gleder meg til den første snøen kommer og vi skal ut å kjenne på den! Blir moro det. Om det er billig eller dyre, kjente eller ukjente merker på dress/klær bryr meg ikke, bare de er gode, myke og varme. Men er ikke interessert i å handle unødvendig dyre klær, og klær som ikke trengs. Derfor jeg spurte. Og takk for mange svar! En annen ting. Vet at POP sin dress kom dårlig ut, men det var fordi de hadde testet deres beaver-nylon dress mot andre "ski-dresser". Derfor kom den dårlig ut. Det blir jo som å teste et eple mot en appelsin. I mine øyne virket den veldig bra iallefall. Mye mykere enn Reima, med gode strikker under beina, ekstra strikker som fulgte med, dobbel glidelås til de minste, innsnøring i livet osv. Til slutt, jeg er så heldig at jeg skal få arve to dresser av ei venninne til min snuppe i år. Så jeg slipper å kjøpe. Gode venninner og arving er topp!
mamma >to gull Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har kjøpt en Ulldress fra Nøstebarn med tilhørende lue som jeg tenker å bruke som kjøredress, når han ligger/sitter i vogna etc.Kjempe deilig og varm:-) Har ikke kjøpt noen dress som han kan krabbe rundt med ute i sneen enda. Det ser jeg litt an og kjøper om jeg trenger. Vi har også kjøpt en boblejakke fra Mexx, veldig fin. Vet ikke helt om han trenger det, jo kanskje når han sitter oppreist i vogna etterhvert..Uansett, har kjøpt den da..:-) Vanskelig å vite når det er første barn hva man faktisk trenger og noen bomkjøp blir det vel.. Så har jeg kjøpt gode, varme skolignende greier, lue og votter fra P.O.P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå