Gå til innhold

IKKE DRIKK VANNET FRA SPRINGEN I OSLO!!


2 prinsar å 1 prinsessa;)

Anbefalte innlegg

De har funnet parasitter i drikkevannet, kok vannet i minst 3 minutter før du drikker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg så det på internet da jeg sto opp i dag, sa fra til datteren min også, hun går på ungdomsskolen, jeg ringte skolen og de sa at alle elevene fikk beskjed om å ikke drikke vann da de kom i dag....jeg er 11+2 på vei, jeg drakk vann i går....håper alt er ok da....med babyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du informerte skolen. Det har nok gått helt fint, men om du er bekymret kan du jo ta kontakt med legen? Det går nok helt fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg drakk også vann i går.. blir så bekymra nå.. Og ikke ligger det noe info om hvordan en slik parasitt eventuelt påvirker gravide og fosteret heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er helt ille, skal selfølgelig ta det opp med legen i morgen, endelig i 12 uke, så skal det av alle ting " stå på vannet" helt sykt, men vi krysser fingre og tær alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi oss en tilbakemeldig på hva legen sier i morgen, tryllestav. Jeg er kjempebekymra. Er inne i 6. uke, og vistnok den mest sårbare tiden for forsteret..Håper det ikke er en stygg variant av parasitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal gi dere beskjed i morgen, jeg er spent jeg og, det kommer også frem på nyhetene etterhvert i dag tenker jeg, det er helt på trynet alt dette,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk at de har vist det over ei uke! Det er skamfult! Håper det ikke er alvorlig. Jeg syntes det er kjempeskummelt, og vet ikke om jeg tør å drikke det kokte vannet mitt en gang. Kanskje jeg skal kjøpe meg masse imsdal i stedet, for å være sikker.. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er totalt meningsløst at de skjuler dette for oss, jeg skal og kjøpe meg vann skal gjøre det til en fast vane heretter, staten burde gi oss det gratis, verdens rikeste land liksom, vel dette må ordne seg, jeg er optimistisk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vanlig sv.kontroll sjekk hos legen idag og da nevnte jeg det med vann-bakterien bare fordi vi alltid bruker å snakke om alt og intenting. Og da var han raskt ute med å si at det ikke hadde noen innvirkning på fosteret. Jeg tenkte faktisk ikke på det engang men da fikk jeg iallefall høre det da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var gode nyheter om at det ikke smitter foster hvertfall :)

 

Tatt fra nettmøte på dagbladet.no i dag:

 

Gravid

 

Vet du noe om hvordan parasitten kan skade fosteret? Blir det overført fra mor til foster?

Innsendt av: Bekymret gravid

 

Den overføres ikke til foster.

 

ØS

 

 

 

 

Amming og smitte

 

Hei

Kan en evt. smitte gå over i morsmelka? Jeg ammer en 3 mnd gammel baby og har drukket mye vann den siste tiden, dag som natt. Bør man evt. gå over til morsmelkerstatning for en periode?

 

 

Innsendt av: ammemamma

 

 

 

Nei den overføres ikke via melk. Det smitter kun gjennom avføringsforurensete vann eller matvarer.

 

Amme videre du.

 

ØS

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå fra 7-25 dager før man blir syk etter å ha fått bakterien i seg, så da er det bare for oss Oslo-borgere og smøre seg med tålmodighet. Regner med de aller fleste har drukket vann fra springen den siste uken..

Håper vi slipper unna...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ass...for et HYSTERI!!!!!!! Husk at de parasittene IKKE har kommet over natten..... De har nok eksisteret lenge tenk! Er jo ikke slik at de helt plutselig formerer seg i full fart over EN natt..... DET sier jo seg selv! Vi vet jo at drikkevannet ikke er rent alle steder... Og har man ikke merket noe ENDA, er det da ingenting å henge seg så opp i!!! SLAPP NÅ AV!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig!!!!!!!!!!!! Typisk å bli hysterisk for den minste ting her i Norge... vi er for bortskjemte!!!! Tåler jo ingenting lenger!!! Pingler er vi blitt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik at de som har mest å si og ROPE er anonyme? Bare et tankekors. med e-coli bakterien friskt i minne har vi kanskje en smule rett til å bli litt bekymret...eller?Jeg har mennesker i fam som ble utsatt for denne, og det var ikke bra!

Vi bærer på noe svært verdifullt jenter og å bli bekymra for knøttet er vel helt normalt vil jeg tru:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig få spom går å bekymrer seg om drikkevannet på den måten at det har innvirkning på barnet. dette har vært en sentral del av nyhetene i dag, så klart det er bare naturlig å lufte det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg selv bor langt unna Oslo, men ville bare informere om dere ikke hadde fått det med dere. Dere anonyme som skriker trenger ikke komme inn på denne tråden da...noen foreldre tenker kanskje mer på barna sine??? Jeg som bor langt unna ble jo til og med litt bekymret, men på de som bor i Oslo sine vegne..!

 

Håper alt går bra, at ingen her er blitt smitta=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...