Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 kanskje ikke helt riktig emne, men tror det er flere her...så jeg prøver meg! Jeg er ferdig med perm på førstefødte for 4mndr siden og har vært hjemme med henne etter det. nå er jeg gravid igjen, og lurer hvordan jeg skal kan sikre meg permpenger, fordi jeg kan nemlig ikke jobbe igjen pga isjias etter fødsel. Kan jeg sykemelde meg, men hva skal grunnlaget være da? Og har jeg i det hele tatt sjans til å få permpenger... sliter litt økonomisk.... takk for alle svar, det er en KJIP situasjon å være i, har heller ingen til å avlaste meg, og huff huff. :-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Snakk med legen din. Er du fast ansatt, men har "friår", dvs de fire mnd, så har du sannsynligvis ikke fått noen penger fra arbeidsgiver. For å få sykepenger, så må du ha jobbet en viss periode eller meldt deg sykemeldt rett etter permisjonslutt. Sjekk nav.no Skal du melde deg arbeidsledig så må du ikke være ansatt noe sted, og du er ansatt et sted går jeg ut i fra. Litt kinkig dette...ps, jeg bare skriver det jeg vet-er ikke ekspert. Best å sjekke opp i det med legen, snakk med han/hun- vedkommende vet mer om dine rettigheter og ordninger. Lykke til, håper du får tjent deg opp penger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå