Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei hei Jeg skal ha ks ved forløsning av mitt andre barn. Den første fødte jeg vaginalt. Barnet ble kritisk syk rett etter fødsel, frisk nå. Hvordan er tiden rett etter ks på sykehuset? Bør man ha sin partner tilgjengelig de første dagene, eller sender dere han på jobb, for så å ta ut pappa permen når dere kommer hjem? Jeg er så i tvil. Mannen min mener at han har mest nytte av permisjonen, når jeg kommer hjem. Mens jeg føler at jeg trenger han på sykhuset fordi jeg i utgansgspunktet er utrygg på sykehus. I tillegg får vi en masse familie på besøk over mange dager - kun 6 dager etter hjemkost. Bla hans stesønn. Jeg har en misstanke om at han derfor egentlig ønsker å ta ut pappaperm, for å være sammen med dem.. Han tenker praktisk, fordi han skal være der for "alle". Mens jeg tenker at om han har fri for å være sammen med dem, blir det absolutt ikke tid til den nyfødte og meg? Jeg trenger ro og absolutt ikke besøk, men jeg har altså ikke noe valg. Familien hans bor laaangt avgårde og har ikke mulighet til å besøke oss senere. ( Syden besteforeldre..m.m.) Dette ble mye. * altså hva gjør du ut av oppholdet på sykehuset? Har dere mannen deres der mye/lite? Hva med deres større barn?`Hvor mye har dere de der? Hvis min mann ikke har fri sykehusdagene vil jeg bare se han ca 1 time med datteren vår pr dag. Veeeldig takknemlig for råd! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660899-trenger-r%C3%A5d-fra-noen-med-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna 78 :o) Skrevet 16. oktober 2007 #2 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei! Min mann var vikar på den tiden når jeg var på sykehuset så da hadde han ikke rett på fri,han jobbet skift så han kom når han var ferdig etter hvert skift eller før. Men det syns jeg var helt greit for selv om jeg syns det var kos at han kom så syns jeg samtidig at det var greit at han ikke kunne være så lenge hver gang for jeg hadde en del vondt de første dagene så da var det godt å slappe av alene sammen med nurket. Men det er en spesiell tid den man får på sykehuset,det er kos,så en time er kanskje litt lite.Tror kanskje jeg heller ville hatt tiden på sykehuset sammen,eller at en får være alene de første dagene hjemme. Ville ikke hatt huset fult med en gang uten tid sammen først,man er liksom litt redd for alt med en gang,vil ikke at noen skal ta over eller gjøre ting som irriterer. En blir sliten etter et keisersnitt,så ting blir litt forsterket føler jeg. Er viktig at han har fri for deg og babyen og som jeg skjønner hadde dere flere barn de trenger også oppmerksomhet av bare dere først. Litt vanskelig det der med besøk,det spørs hvor store de er og hva de har lyst til,men mener at en ikke må ha dårlig samvittighet om de ikke er der hver dag,eller om de ikke er der så lenge om gangen,tror det faller naturlig hvordan det blir når man ligger der. Det jeg tenkte var at de skulle være de første som fikk komme å se. Ble et langt svar dette! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660899-trenger-r%C3%A5d-fra-noen-med-erfaring/#findComment-10661226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-girl Skrevet 16. oktober 2007 #3 Del Skrevet 16. oktober 2007 Tror mye av det der er VELDIG individuelt!!! Har (som mange av dere etter hvert vet..?) 2 selvalgte KS bak meg. Begge gangene inviterte vi foreldrene mine nedover (bor 100 mil una) et par dager før snittet. Koste oss veeeldig dagene før. GJETT om vi hadde en rørende og fin middag/kveld sammen dagen før!!!! Selve KS-dagen og dagen etter tok sambo fri for å være mest mulig sammen med meg og den lille. Veldig liberale besøksregler ved vårt lille lokalsykehus, han (og de andre besøkende) kom og gikk somde ville. Svigermor hadde lagd karbonade- og rekesmørbrød + kake + 2 termoser kaffe, vi var vel totalt 10 besøkende på "fest på rommet" den dagen Junior kom til verden!!! De neste dagene (2-3) jobbet han - ville heller være sammen med oss når vi kom hjem. Må sies, da, at jeg var i super form etter KS'ene, var raskt på bena og stelte Junior selv. Etter 1. snittet reiste familien hjem før jeg kom hjem fra sykehuset - vi ville gjerne være "bare oss 2 og den lille" den første tiden. Etter 2. snittet følte vi oss rutinerte både fysisk og psykisk, og ønsket velkommen all den hjelp vi kune få! ;-) Så da jobbet sambo de dagene jeg var påsykehuset + et par dager mor mi var her, SÅ tok han fri. For oss funket dette helt supert! Ville aldri gjort det anderledes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660899-trenger-r%C3%A5d-fra-noen-med-erfaring/#findComment-10661608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grivid m/nr.2 Skrevet 18. oktober 2007 #4 Del Skrevet 18. oktober 2007 Etter totalrupur forrige gang skal jeg ha ks denne gangen. Jeg hadde mye smerter og klarte meg ikke selv sist, da var det godt å ha mannen min der. Håper det ikke blir like vondt etter ks denne gangen, men vil ha mannen min der mest mulig. Han må vel være litt hjemme også, med datteren vår, men besteforeldrene stiller opp der slik at han kan være hos oss. Fint med litt kvalitetstid alene også før en skal hjem til hverdagen. De pappaene som får to uker perm av jobben får jo det for at de skal være hos mor og den nye babyen. Er veldig glad for den ordningen noen er heldige å ha. Tror jeg helst hadde villet at han skulle bruke litt ferie hvis han ikke hadde hatt den ordningen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660899-trenger-r%C3%A5d-fra-noen-med-erfaring/#findComment-10673085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mamma til lille Leon Skrevet 18. oktober 2007 #5 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ks på en torsdag og da er det fredag, så helg så hjem mandag:o) Da har han fri i helgen uansett Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660899-trenger-r%C3%A5d-fra-noen-med-erfaring/#findComment-10679459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå