Gollegompen Skrevet 16. oktober 2007 #1 Del Skrevet 16. oktober 2007 Har slitt med kraftig hodepine i 3 uker nå. I tillegg har kvalmen begynt igjen, som eg har vært uten i 6 uker. Våkner av at eg har hodepine. Aner ikke hva eg skal gjøre. Er nett ferdig på jobb og er i stuss om eg skal gå til legen i morgen å få sykemld for en periode. Har slitt ekstremt på jobb i kveld, og fått kommentarer på at eg ser skikkelig dårlig ut. Jobber på en psykiatrisk avdeling, så er ikke fysisk tungt arbeid, men psykisk er det ganske tøft til tider. Tar paracett hver eneste dag, alt ifra 4 stk til 8 stk i løpet av en dag. Det kan ta bort det aller verste, men smerten forsvinner ikke helt. Er 15 uker på vei. Det eg lurer på er om dere synes dette er god nok grunn til at eg bør sykemelde meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660791-hodepine-hva-gj%C3%B8r-eg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannie Skrevet 17. oktober 2007 #2 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har kronisk hodepine / Migrene, så jg vet alt om dette.. Hodepine kan være helt grusomt, når jeg er gravid har jeg ca4-5mnd hvor jeg ikke har hodepine en eneste gang....helt fantastisk, men nokk om det..Jeg synest du bør snakke med legen din, du bør jo ikke ta for mye smertestillende nå som du er gravid, kanskje du kan få en sykemelding(aktiv) eller hva det heter så kan du gå på jobb de dagene du føler deg bra, å gå hjem om du blir verre... Jeg vill råde deg til å ta så lite medikamenter som mulig, mye søvn! Lykke til.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660791-hodepine-hva-gj%C3%B8r-eg/#findComment-10662629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 24. oktober 2007 #3 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hei! Er i samme båt vi, er på min 3 uke med hodepine nå... Var hos legen i går og fikk full sykemelding for de neste to ukene, og gleder meg til å få igjen litt energi. Er fra før 50 % Sm, men er helt utslitt av jobben. Har ikke overskudd til noe etter jobben, og det er hardt når man har to barn fra før av. Dessuten reiser jeg i over 1 1/2 time hver vei til jobben, pendler med buss og tog( har ikke lappen). Så det gjør hverdagen min relativ slitsom! Tror dette er grunnen til at jeg har hodepine, rett og slett for mye stress, dårlig samvittighet og for lite søvn. I dag sov jeg helt til kl 11, og det var så godt! Er vanligvis oppe alt fra halv fem til halv sju ettersom hvilken vakt jeg har på jobben.... Så kroppen krever sitt og sier ifra om den ikke har det bra, og da er det opp til oss å lytte! Så enkelt tror jeg faktisk det er... Gå til legen få deg en sykmelding, lytt til kroppen din! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660791-hodepine-hva-gj%C3%B8r-eg/#findComment-10726904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia Maria Skrevet 5. november 2007 #4 Del Skrevet 5. november 2007 Hei.... Har helt sykt vondt i hodet. Har kjent til hodepinen i ca 4-5 uker nå, men den siste tiden har den økt betraktelig. Verst om et.mid/kveld.Tror det kan være en sammenheng med høyt blodtrykk, så sjekke det i går. 140/86 så ikke så veldig høyt enda. Er trøtt hele døgnet, men sliter med å få sove, greier det rett og slett bare ikke. og natten er ett kapitel for seg selv.... Er bare 10 uker, å skal dette fortsette vet ikke jeg hvordan jeg skal greie å fungere for resten av familien og skolen. Går siste året på høyskolen, så pendler med tog 3 timer tur/retur hverdag. Har et håp om å kunne klare å fullføre t.o.m praksisen..å heller utsett hovedoppgaven til neste høst. Dette er nr 4, så har likso dagene fylt opp og...hehe...må le litt inni mellom... I de to tidligere svangerskapene (1 tvillingpar) har jeg vært frisk og rask.. Uforskammet frisk faktisk, så dette kommer som lyn fra klar himmel over meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660791-hodepine-hva-gj%C3%B8r-eg/#findComment-10831548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fornøyd med tøybleier Skrevet 29. november 2007 #5 Del Skrevet 29. november 2007 Har hatt mye hodepine siden jeg var ca 10 år og dermed skaffet meg en del erfaring på dette området Ble diagnosert med migrene, men selv tror jeg det er muskulært. Er nå gravid i 13 uke og har omtrent hatt nonstop hodepine siden jeg ble gravid. Hadde en pause på 2 uker rundt uke 10 men ellers hodepine i større eller mindre grad hele tiden. Dette sier også kanskje noe om hvor my medisiner jeg tok før, for nå tør jeg nesten ikke ta paracet en gang! Men her er noen triks som kan fungere i stedet for medisiner: 1. Vann selvfølgelig. Jeg har faktisk "drukket" bort hodepinen med 2 liter vann som drikkes raskt. Det er lettere å drikke så mye vann om man drikker fra en 1 1/2 liters flaske i stedet for glass fra springen. 2. Ispose på hodet der man har vondt. Jeg har 2 store blå Hansaplast hot/cold pack fra apoteket liggene i fryseren. Da har jeg alltid en kald. 3. Varmeflaske om man er stiv i nakken. Hvis det er nakken som utløser hodepinen. 4. Peppermynteolje eller lignende i pannen eller der man har vondt. I utlandet har man slik olje med en pute som du påfører oljen på pannen med. Har ikke sett denne i Norge. Det er lett å ta for mye og da kan det svi litt i øynene, men det er ikke farlig. hmmm kanskje man ikke kan ta dette når man er gravid??? 5. Kirsebær og stangselleri er gamle kjerringråd som kan fungere. Kirsebærjuice er kanskje det beste her? Jeg liker ikke stangselleri så godt. 6. Gå tur, få luft. Bevegelse hjelper også til å løse opp muskler, trening kan også fungere. Setter igang blodomløpet. 7. Spark deg selv hardt i leggen. Dette har ikke fungert på meg men er et gammelt kjerringråd Smerten blir jo kanskje fokusert et annet sted? Så nå har dere kanskje et bilde av hvordan jeg ser ut med hodepine hahaha. Nei, noen ganger vet jeg ikke hva jeg skal gjøre og er ganske irritert på at det ikke er noen løsning. Prøver osteopati og fysio nå. Akenpunktur er også veldig bra. Har før prøvd omtrent alt innen alternativ medisin uten at noe har hatt varige resultater. Leger gir deg bare medisin og det er ikke noen varig løsning... Jeg jobber fortsatt fult og prøver å ikke stresse på jobben. kommer kl 8 og går kl 16 uannsett. Skal reise bort 2 uker i jula, men hvis det er like ille over nyttår vurderer jeg å gå til legen og få sykemelding eller noe sånt.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660791-hodepine-hva-gj%C3%B8r-eg/#findComment-11038347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå