Gå til innhold

Lurer på en ting...

Stolt mamma!

Anbefalte innlegg

Heisann! I dag va eg hos spesialist. Fikk resept på både Crinone og Albyl - så nå e det i boks!

Tok og endelig en gen-prøve av både meg og samboeren - Men det kunne vist ta 2-3mnd før me fikk svar på de...

Til slutt en siste prøve på noe jeg ikke husker ka va... Men tror det va det som noen her inne har fått utslag på.. For vist den prøven va positiv måtte eg begynne å sette sprøyter på meg selv.. Den ska eg få svar på om 2uker...

Men til det eg ville spør dere om.. Nå har eg hørt av flere at de har fått beskjed om å vente noen mnd etter de har vert gjennom en spontan abort. Sist gang ble jeg gravid me engang etter spontan aborten(uten at mensen kom) - å det gikk gale. Men de andre gangene har eg venta noen mnd etter aborten - å det gikk jo og gale...

Spesialisten som eg va hos i dag - sa at me bare måtte sette igang me engang!! Absolutt ingen grunn til å vente.....

Ka syns dere - og ka har dokkår fått beskjed om??

Fortsetter under...

Heisann!

Vet ikke angående den sprøyten. Men når det gjelder prøving etter SA er der ingen grunn å vente. Grunnen til at mange leger vil man skal vente er fordi da er det lettere å sette termin dato, for den baserer de på første dag i mens, og derfor vil noen at vi skal ha mens først. Men det er som regel fastleger som sier sånt, og hva vet de?

Jeg har ei veninne som er lege på en kvinneklinikk. Hun hadde en SA og hun ventet ikke, ble gravid med en gang og det gikk bra. Hun sa at hun selv anbefaler sine pasienter å vente, men det er ingen medisinsk grunn til det, så hun selv ville derfor ikke vente. (Da burde hun kansje ikke si til pasientene sine at de skal det da...)

De som er eksperter på dette sier man ikke trenger å vente.

Noen ganger kan det være en medisinsk grunn for å vente, og da får man beskjed om det. Hvis de ikke sier noe er det bare å prøve.

Så bra!:-) Skal du begynne med Albyl-E allerede fra eggløsning? Det gjorde jeg. Startet etter spontanaborten og ble gravid første eggløsning. Jeg ville ikke ha ventet en mens!

Kanskje du ble testet for APC-resistens? Det har jeg, den heterozygote typen som ca 8% av hele norges befolkning har faktisk. Ingenting tilsier at man skal bruke medisiner i sv.skap selv om man har denne, men ettersom jeg nå er utredet for habituell abort har de på Fertilitetssenteret gitt meg Klexanesprøyter (blodfortynnende), i tillegg til Crinonen. Håper det vil være med på å gi oss baby!!

Lykke lykke til. Håper du blir fort gravid igjen og at medisinene gjør at spiren klorer seg godt fast.

Klem

Hei på deg Smil :-)

Så bra at du nå har alt i boks!! Jeg er veldig optimistisk til oppskriften Crinone+AlbylE så nå MÅ dere bare lykkes :-)

Da vi mistet siste gang sa de på sykehuset (hadde MA m. utskrapning) at det var lurt å ha en mensen først, slik at en ny graviditet hadde de beste mulige forholdene med en ny frisk slimhinne (gyn sa at etter SA/MA blir det et sår på livmorslimhinnen som en ny spire lett vil kunne feste seg i og det er ikke helt optimalt). Det skal sies at utskrapningen min var i uke 11, så dette kan jo ha vært noe av årsaken til at såret i livmoren var større. Med andre ord, hvis du ikke var så langt på vei så er det nok ikke så farlig at du venter :-) Særlig ikke når spesialisten har sagt at det er fritt frem!! Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke nølt - hopp i høyet!! ;-)

Masse lykke til fremover, håper det blir spire snart!!!

Tusen takk for svar alle sammen!!

Det e så kjekt her inne at alle e så positive!! :-)

Ja eg tror nok bare at me bare sette igang me engang eg.. Men må bare vente til det slutte å blø.... Har blødd i 2uker nå, men merker heldigvis at det begynne å ta av.. Så vist det e slutt til helgen så hoppe me i høyet...;-) Spesialisten sa jo og at me faktisk bare måtte sette igang me engang...

AlbylE sko eg begynne me med engang - vett jo ikke ka ti eg har el nå.. Men tok uansett første tab i dag!:-)

Så da er det jo bare til å krysse fingrene!!!:-)

Håpe alle dere andre har det bra og at alle e positive!!!!!!

Spesialisten eg va hos sa at det va det viktigste - vær glad og positiv så ordne det seg tilslutt!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...