Gå til innhold

Siklerotte.. Ikke for å krangle egentlig.

Grorüd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva vis man har en kjempe bra utdannelse da, som krever masse tid på jobben, er det da bra for barnet å ikke være med mamman og pappaen sin??

Å det med livserfaring har jeg faktisk aldri tenkt på:P

Kansje det bare er meg, men hvor spiller det inn ved å få barn??

Hmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vokst opp i et hjem med foreldre som har elsket jobben sin, og det har ikke vært bra;-) Men det mener jeg at går på prioriteringer! Ingen tvinger de med høy utdannelse til å få seg toppjobber - det er et valg man selv tar!

Livserfaring har veldig mye å si i forhold til oppdragelse så vel som i egne valg for livet.

Skrevet

Der sier du noe.. Tenker litt sånn jeg også. Det vil jo føre til lite samvær med barnet/a.. Hva hjelper livserfaring da, da?

Nå er ikke det for å angripe deg på noen måte, Siklerotte. Er lurt å gå litt stille i dørene her inne nå tror jeg. Vi har jo alle våre meninger, men verken du eller meg eller noen andre ser ut til å få lov til å uttrykke de, så lenge de ikke er positive i andres øyne :-)

Får være enig med Oss2<3 ---> til kranglesiden med meg/oss når jeg skal krangle eller noe sånt.. :-) Så ender vi denne diskusjonen her og nå! God natt alle sammen !

Skrevet

"Livserfaring har veldig mye å si i forhold til oppdragelse så vel som i egne valg for livet."

joda siklerotte, stemmer bra det. men som du tidligere har nevn, så mener altså du at jo eldre man er, jo bedre erfaring har man.

vel, da kan jeg bare si med en gang at det ikke stemmer i alle tilfeller.

mange voksne kvinner er helt grønn mellom øra, mens mange unge har mye å fare med..

samtidig så husker unge mye bedre hvordan de ble oppdratt(til punkt og prikke så og si), og ut i fra det kan de velge passelig oppdragelse for sine barn.

Skrevet

Jeg har som sagt vokst opp i et hjem der foreldrene mine har elsket jobben sin og jobbet masse - selv om de ikke hadde trengt å jobbe i det hele tatt... Og det mener jeg såklart ikke at er bra!! Ikke hadde moren min mye livserfaring når hun fikk min 2-år eldre bror heller!

Altså, jeg bryr meg fint lite i om folk skal bli utrolig sinte og provoserte på meg fordi jeg sier hva jeg mener om en sak. Jeg hetser ikke enkeltpersoner og jeg henger ikke ut nick. Det er en vesentlig forskjell. Jeg snakker generelt.

Men nå skal jeg legge meg jeg og;-) Hvis jeg klarer!

God natt!

Skrevet

Du.. Det var på ingen måte meningen å heste eller henge deg ut altså !

Skrevet

Nei, men det ble heller ikke tatt sånn;-) Hadde jeg oppfattet det sånn, hadde du helt klart visst at jeg hadde oppfattet det sånn;-) Jeg tror det er ganske klart nå at jeg klarer å si ifra!!

Men, nå orker jeg ikke mer diskusjon og mas;-) Har nok av det ellers i hverdagen!

Nighty night!

Skrevet

jeg må bare legge til en ting. Siden du sa du ikke hengte ut noen personer, eller snakket til en person. det vet jeg, og det er jo bra. men har sett og erfart selv her, at uansett om du ikke gjør det,vil du alltid få høre det godt etterpå om noen er uenig. sånn er det bare når man skal si sine meninger, da får man motreaksjoner :) har ikke tenkt til å diskutere selve saken med deg lenger heller, ettersom vi tydeligvis er helt uenige, og du har fått nok pepper. for jeg følger mine egne meninger uansett. men vi får håpe folk bare glemmer det her nå :)

tjohei

Skrevet

Har ingen problemer med motreaksjoner. Det vet jeg at jeg vil få når jeg legger ut om meningene mine, og det har jeg ingen problemer med. Det er bare sakligheten ved disse motreaksjonene jeg synes er litt "drøye" og rett og slett latterlige, men det får så være:)

Pepper tåler jeg, har absolutt lagt opp til det selv når jeg tar opp en slik diskusjon - selv om den så var for 5 mnd siden:)

Men som sagt, ingen vits å diskutere det videre i det vide og brede. Vi har forskjellig standpunkt i saken og er tvers igjennom uenig. Det kan jeg respektere uten problem såfremt andre respekterer mitt standpunkt og:)

Skrevet

ja, skal være enig i at sakligheten kanskje har sklidd ut til tider, men enkelte har kansje følt seg truffet, da de har vært i situasjonen som du "fraråder", så det er også forståelig. ja, folk bør respektere det, bare husk og respektere andres også :-)

Skrevet

Siklerotte respekterer jo andres meninger :-) He he.. Alt dette har bare blitt skikkelig rotete og tullete. Hvis alle bare lar denne/disse sakene ligge, så kan vi bruke siden til det den er til. (Jeg skal ikke starte sånne dumme tråder jeg hell)..

Skrevet

joda, det var ikke ment som en anklagning (ehm..skrives det sånn, ble plutselig litt taleleif her:P) var bare ment som en påmindelse, uten noe baktanke ;)

sånn "noen bør banke vett inn i hodet på dem" kan jo diskuteres hvorvidt er å respektere eller ikke, men jeg tror vi skal begrave denne diskusjonen nå :P

Skrevet

Hehe, ja, akkurat det var vel kanskje litt drøyt men :) Samme det ,o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...