Gå til innhold

lyst til å si opp plassen...

Anbefalte innlegg

jenta mi går i barnehage 3 dager i uke for jeg fikk meg deltidsjobb,men sa opp jobben av gode grunner.mistrivdes.

nå føler jeg det ikke er grunn til å ha henne der siden jeg ikke fått ny jobb ennå...

hun trives der men jeg savner henne veldig,og føler meg som en ræva mamma når jeg leverer hu og jeg gjør annet enn å jobbe..

i tilegg har vi fått dårligere rå..mistet kontanstøtten..

har de i barnehagen rett til å vite grunnen til at jeg sier opp plassen?

så usikker..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10660485-lyst-til-%C3%A5-si-opp-plassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei barnehagen har ikke rettå vite det nei, for det er din avggjørelse om du vil si opp plassen til barnet ditt der.

og om at du føler deg som dårlig mor når du har et barn i barnehagen og du bare er hjemme...... ehhhh nei det skal du ikke føle deg. Jeg kjenner flere som er hjemme og leverer ungen i barnehagen. ikke bare for foreldrenes del men for barnet også.

om du bestemmer deg for å ha barnet hjemme uten at du jobber så skal du gjøre det.

bestemmer du deg for å si opp plasse gjør du det.

MEN tenk på det at trives ungen din der ser jeg det bare positivt at barnet er i barnehagen. tenk hvilken fin utvikling og andre sosiale ting dem får med seg til overgangen til skolen :D

Har dere mistet kontantstøtten pga barnet er over 3 år ?

bare koselig.

ok men dem kan ikke si noe for det om du vil ha henne ut uansett, det har ikke dem noe med.

dette skal du ikke tenke på. :D

men jeg skjønner jo at det ikke er den beste situasjonen liksom ja å finne noe å si til dem eller noe men ønsker du det så gjør du det :D

er det noen som jobber i barnehagen som har vært borti slike situsjoner som kan svare henne om hva dere tror hun kan forvente av sbar elelr noe i barnehagen ???

Det største spm er vel om du er ei av de ressurssvake mødrene med dårlig økonomi, null tiltakslyst, lav intelligens, som setter ungen foran TV og super fra vindunken på kjøkkenet, og "feitern" på kontantstøtta.

Eller er du ei super mamma som har masse å gi - både mer og viktigere ting enn barnehagen kan tilby?

Du sier det du vil si til barnehagen, eller så skriver du et brev hvor du sier opp barnehageplassen. Uten å oppgi grunn. Helt ok.

Hva med å søke permisjon fra plassen? Det er jo også en mulighet, da får du beholde plassen, samtidig som du ikke betaler for den, og så vidt jeg vet får du igjen kontantstøtta. Dette kan jo være en mulighet til du finner deg en jobb igjen?

Ellers så har ikke barnehagen noen ting med hva grunnen til at du evt sier opp plassen. kan bare skrive at du sier opp plassen til xxx fra dato, og så skrive under.

Annonse

Nei, barnehagen har ikke rett til å vite grunnen. Og du skal jo ikke forholde deg til de ansatte etterpå heller.

Men hva du skal gjøre, avhenger jo av hva slags planer du har framover også. Hvis du skal søke jobber, tar jo dette en god del tid, og dessuten trenger du jo en barnehageplass den dagen du evt får et jobbtilbud. Og barnehageplasser vokser jo som kjent ikke på trær, i hvert fall ikke de fleste steder. Evt kan du jo søke permisjon fra bhg. Men da er det nok ikke så lett å få tilbake plassen før over sommeren igjen, tenker jeg. Det er vel de færreste som vil ta plassen til jenta di bare for noen måneder, så permisjonen gjelder vel til sommeren, tenker jeg.

Nei, du er ikke en dårlig mor selv om du går hjemme. Hun er der jo 3 dager i uka, og det er ikke så mye. Ellers er det jo ikke noe i veien for å la henne være mer hjemme heller, i form av enten en fridag i ny og ne eller korte dager.

Hei ja det syns jeg du skal. Så får du det bedre, og andre som ikke har fått plass i barnehage og som har jobb, kan få den plassen. Jeg trur nok at du er en oppegående mor som har likeså mye å tilby barnet ditt, og hvis hun savner venner så finnes det jo Åpen barnehage dere kan gå på.Lykke til og håper dere blir fornøyde uansett hva dere velger. Klem

Det er ingen som har noe med hvorfor du sier opp plassen i barnehagen, men ut fra det du skriver betyr det jo at du ikke vil jobbe... Det er jo tross alt lettere å få jobb enn barnehageplass, så du kan jo risikere at hun ikke får plass på lenge! Bor du i Oslo får du uansett plass i bydelen du bor i, men feks i Bergen kan du få plass på den andre siden av kommunen. Det skal jo bli full barnehagedekning, men det hjelper jo ikke deg hvis du må reise en time hver vei for å hente og levere...

Det er VELDIG vanskelig å få permisjon i barnehagen, men du kan jo prøve å få ut barnehageåret.

Men har du virkelig lyst til å ha henne hjemme fordi du savner henne og føler at du kan gi henne et reelt tilbud selv, eller er det fordi du har dårlig råd? Og vil du ikke tilbake i jobb igjen da? (Kanskje vanskelig å få jobb der du bor?)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...