Gå til innhold

Nå er vi nesten enige... men trenger litt meninger her...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syntes Daniel-Mathias eller bare Daniel..

Kommer litt ann på hva dere heter selv og etternavn om dobbeltnavn er fint... Det kan dere jo kanskje høre selv?

Jeg er ganske opptatt av at navnet skal passe litt med foreldrene, så det blir en slags helhet... Dere kan jo se hva som klinger best med deres;) Lykke til

Jeg synes Daniel-Mathias blir ganske langt. Det er jo seks stavelser.

Og personlig er jeg ikke så glad i at Emil skal uttales Emiiiil.

Jeg stemmer på Emil Mathias hvis dere skal ha dobbeltnavn. Eventuelt bare Daniel eller bare Emil.

Har dere bestemt dere for å ha bindestrek? Og vil dere i så fall bruke begge navn til daglig? Jeg oppfatter at når det er bindestrek så forventer man at hele navnet brukes. Alle disse navnene er ganske lange til daglig bruk. Jeg ville nok droppet bindestreken og brukt bare det første navnet til vanlig.

Litt personlig synsing: Mathias er så superpopulært at jeg hadde valgt det bort, samt at jeg aldri har likt navnet. Kevin liker jeg heller ikke, så Kevin-Mathias utgår helt! Da står jeg igjen med Daniel og Emil - to greie navn, men Daniel er litt pøbel for meg, så må bli Emil tror jeg. Alternativt Daniel-Emil, men bare Emil er best.

Annonse

hmm..... mange fine navn, men syns samtlige er finest alene og syns dobbeltnavnene ble litt smør på flesk liksom...

Jeg syns Kevin er et tøft navn. Hva med Kevin Emiil, hvis dere absolutt må ha dobbeltnavn.

Daniel er også et fint navn.

Kan styre meg for både Mathias og Emil. Egentlig fine navn, men så veldig lei de...

det var min synsing ;)

Er ikke fan av bindestrek i det hele tatt. Når barnet får dobbelt navn synes jeg det er rett å ikke ha bindestrek slik at man ikke "må" benytte seg av begge navnene hver gang man sier barnets navn!

Ville derfor absolutt styrt unna bindestrek...

Daniel Mathias har god klang, men liker ikke Daniel.

Daniel Emil er helt greit, men som sagt, ikke fan av Daniel.

Emil Mathias er det absolutt beste forslaget!

Kevin Mathias - Kevin er et utrolig belastet navn...

Jeg ville gått for Emil Mathias ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...