Gå til innhold

Forskjell på kynnere, maserier og vanlige rier???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fikk beskjed på sykehuset at masrier er vondere enn kynnere, men svakere enn rier, og kunne komme og gå i løpet av døgnet...

men jeg vett ikke, har jo ikke hatt ordentlig rier selv...

har hatt kynnere og masrier også svake rier, de stoppa de før de ble sterke og vonde, så vett egentlig ikke hva forskjellen er...

men du kan jo søke på masrier å se om du finner noe om det...

lykke til ;o)

Kynnere er de muskelsammentrekningene man kjenner i livmoren. De er ikke spesielt vonde og kjennes i grunnen ut som en muskel som spenner seg uten at man får slappet av i den.

Maserier er akkurat like vonde som vanlige rier. De kommer gjerne knyttet til fødselen, men forskjellen på maserier og vanlige rier er at maseriene ikke gjør jobben for deg. Riene får man jo fordi bekkenet åpner seg gradvis og det gjør selvfølgelig veldig vondt. Maseriene er like vonde, men de bidrar ikke til at bekkenet åpner seg, så man har liksom vondt for ingenting!!! Jeg lå med maserier i nesten 12 timer forrige gang jeg fødte og da jeg kom inn på sykehuset og følte meg helt fødeklar etter sinnsykt mange vonde timer, hadde jeg bare 1 cm. åpning. Jeg brukte 15 timer til på å få ut babyen, så maserier er noe skikkelig dritt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...