Gojentå Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Eg skal begynne på gonal-f i kveld. og er svært spent. Må jeg ta sprøyten veldig nøyaktig på samme tid hver kveld? hva gjør jeg i helgene når eg er på besøk? tenkte å ta den i 22 tiden, men kan eg da ta den i 23-24 tiden f.eks i helgene?? er det ok å ta den rett før sengetid eller ligger man å kjenner ubehag da? bør eg ta den tidligere? når kjenner man evt overstimulering, så sent som dagen før uttak? håper noen kan svare raskt..da dette haster. takk for hjelpen! :-)
Chaiemae Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Du må ikke ta sprøyta på nøyaktig samme tid, en time fra eller til gjør ingenting. Jeg har ikke fått noe ubehag etter at sprøyta er satt. Du kan jo også ta med deg sprøyta i veska dersom du skal bort. Overstimulering haar jeg ikke greie på.
lillir Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Hei du.. Kan kun svare på hva jeg gjør,og hva jeg har fått beskjed om.. Når på dagen spilte ingen rolle,jeg bestemte tidspunkt selv. MEN..den måtte tas til samme tid hver dag,dvs innen 1 time,så jeg tar den selv kl 22 for det passer meg best. Passer da på at jeg tar den mellom kl 21.30 og 22.30..:-)) Og skal du vekk på det tidspunktet du skal ta den,så ta sprøyta med deg..:-) Har ingen ubehag av noe slag foreløpig,er nå på sprøytedag 7.. Lykke til!!
Gojentå Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2007 oki, det er sånn det virker ja.. en halv time før og etter sprøytetiden. Da får eg prøve det... off gruer meg...men går vel bra..mannen sin jobb dette ;-) han satte otrivelle en annen gang, det gikk bra :-)
Chaiemae Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Det går så bra så. Gonal-f spissen er tynnere enn ovitrellen.
lillir Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Var også nervøs før første sprøytestikket,men det gikk kjempe bra..:-)) Egentlig lettest å bare bestemme seg,og gå rett på sak! Det funka for meg,så det kommer du til å klare helt fint..:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå