Gå til innhold

Hvor lenge var dere innlagt på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde snitt en søndag og ba om å få reise hjem torsdag. Skulle i utgangspunktet bli til fredag, men det var vel så mye pga barnet (som hadde veldig dårlig apgar-score og var litt slapt etter 28 timer med rier og påfølgende hastesnitt) som pga meg.

Ble sydd med tråd som løste seg opp selv, så jeg tok aldri noen sting.

Ble forløst en søndag tidlig på morgenen, og skulle vel ha reist på torsdag. Men pga litt ammeproblemer og at ungen sank for mye i vekt, så reiste vi ikke før fredag. På fredag, dvs 5 dager etter ks, ble stiftene tatt. Såret gapte litt da her og der, men ble sagt at det skulle være slik og at jeg ikke trengte å ha noe bandasje på mer.

Men pga veldig ømt i såret og i huden omkring lenge etter, så valgte jeg å beskytte det med en tykk,men smal bleie (slike grønne "operasjonsbleier" som lå i skapenen på barsel) og fikk med meg noen slike hjem også. Gikk lenge med netting-truser også. Orket ikke å kjøpe nye og mer lekre truser, bare for noen ukers skyld. Grunnen til at jeg valgte nettingtruser, var at alle mine vanlige truser slutter akkurat der såret er, og ville ikke ha noen trusestrikk som skulle gnage her hvor det var så ømt likevel.

Jeg stripset også såret etter at stiftene ble tatt, selv om de sa jeg ikke trengte det. Men glad jeg gjorde det, fordi også etter at jeg kom hjem så gapte det litt i sårkantene, Så hvis jeg ikke hadde gjort det, er jeg helt overbevist om at såret hadde hatt brede skjemmende arr (eller bred "sårkant") siden det var ganske store gap på enkelte steder.

Annonse

hastekeisersnitt fredagsettermiddag. Reiste hjem onsdagsformiddag. Stiftene tok de samme dagen som jeg reiste. Fikk strips på etterpå, med beskjed om at de skulle sitte på til de datt av selv. Fikk også med noen ekstrabandasjer, noe som var veldig godt å ha over såret da jeg hadde på meg dongribuksa igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...