Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Når begynner babyer og gråte med tårer? Hva er symptomer på tette tårekanaler?
selma07 og engel Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Stadig øyekatarr.. Det har jenta mi, skikkelig kjipt...
LilleMamsen Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Min lille prins har også tette tårekanaler. Har akkurat avsluttet en runde med Kloramphenicol, men han verker fremdeles. Vet ikke helt om jeg skal gå til legen- da blir det vel flere dråper, eller om jeg skal prøve meg med morsmelk i øyet og massering av tårekanalen noen dager. Noen med erfaring eller tips?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Mi har grått med tårer siden hun var 3 uker ca.
selma07 og engel Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Jenta mi som er 8,5 mnd har tett tårekanal på venstre øye. Hun har hatt 8-9 kloramphenicol kurer, 3 fucitalmic kurer, en antibiotikakur for hele kroppen og nå igjen en kombinert kloramp og fucitalmic kur. Det som varte lengst var antibiotikakuren, etter den hadde hun ikke øyekatarr på over to mnd!! men såvar vi på malta nettopp, der var det varmt og resultatet var ny katar.. Det jeg bruker å gjøre hele tiden er å vaske med saltvann som jeg kjøper på apoteket + massere tårekanalen. Innimellom bruker jeg mm, men det har liten effekt. Det er viktig at man bruker kurene to til tre dager etter at øynene er symtomfrie. Jeg ville gått til lege og fått henvisning til øyelege, ev øyeavd på sykehuset. Vi fikk antibiotikakuren hos øyelege, og denne henviste oss videre til ullevål. Der er ventetiden uendlig lang da.. men men.. ble litt rotete dette her, men det er mine tips da:-)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Tårene blir jo produsert i selve øyehulen, også renner de vekk gjennom tårekanalen og ned i svelget.. hvis tårekanalen er tett renner øyet hele tiden, for tårevæsken blir ikke drenert vekk som den skal. I tillegg blir det mye puss i øyet og ofte betennelser. Som regel er kanalene ikke helt tette, men veldig trange, dette blir bedre når ungen vokser, så på de fleste åpnes det av seg selv innen ungen er året. Men på noen blir det helt tett, og da må det stakes opp og settes inn dren, dette gjøres ikke før ungen er over et år. Min eldste hadde tett tårekanal på det ene øyet, men det åpnet seg av seg selv da han var drøye 8 mnd gammel.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Hmm, tårene kommer ikke fra tårekanalene, altså De kan gråte med tårer før kanalene åpnes, tårekanalene er de som drenerer væsken bort fra øynene. Min hadde tette kanaler med mye gørr i øya og øyne som "rant over" hele tiden fram til 3 mnd, da ble det plutselig bra over natta. Så han hadde tårer ganske tidlig, kanskje 3-4 uker gammel, men kanalene som skulle drenere de bort, var tette. Symptomer på tette kanaler er puss i øyene om morgenen, og rennende øyne, og av og til øyekatarr, om man er uheldig. Vi slapp heldigvis betennelse. Om det er rødt rundt, eller på øyet, er det sannsynligvis betent.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Vi gikk til fysioterapaut. Han tok litt på hodet og noen punkter i ryggen. Vi fikk også beskje om at vi kunne holde lillemann opp ned. Ta godt tak rundt bekkenet og hold han opp ned. Holde han sånn i et minutt sånn ca. Dette skulle øke presset på spinalvæsken eller noe. Blei litt bedre i tårekanalene, men det var antobiotika som til slutt tok knekken på betennelsen. Gled deg til babyen blir bra, da glemmer du fort alle skrik og salver og vasking og tørking av øyne. Vi holdt på fra han var 6 dager til han var 1 mnd..
lizzie har blitt 2barns mor Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 legen min sa at jg kunne stryke litt på hver side av nee beinet. det skulle hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå