teila Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Fra fire uker ca 2,5 ml (ca en t-skje) hver dag med en gradvis økning til 5 ml (ca en spiseskje) innen 6 mnd alder.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Det er faktisk fem ml i en vanlig t-skje, en spiseskje rommer faktisk hele femten ml, og det blir imeste laget:)
FuriLaks Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 I min helt vanlige teskje er det 3,5 ml, så vi gir en spiseskje (som nok er mer riktig å kalle en barneskje i str...) Eller faktisk gir vi to teskjeer, så da blir det 7 ml da:) Tror IKKE det er farlig å gi litt mer.
♥Prinzessin♥ Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Både barn og voksne skal ha én barneskje (les: barneskje) tran pr dag.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg trodde ikke på helsesøster da hun sa en vanlig teskje rommet 5ml så jeg måtte hjem og måle, og den gjorde det. Riktignok litt toppet da... Jeg gir to avent-skjeer nå til både meg og henne, liker ikke putte så stor skje inn i lillemunnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå