Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Del Skrevet 16. oktober 2007 for øyeblikket er jeg 9+2 og er sykmeldt for svangerskapskvalme. Jeg har valgt å sykmelde meg kun i noen dager i håp om at kvalmen skal forsvinne rimelig kjapt. Men det som er problemet mitt er at jeg har en virkelig stressende jobb, jeg føler ofte at jeg er sliten og frustrert over mine jobb kollegaer. Dagene mine på jobb er så stressende at jeg glemmer å ta vare på meg selv til tider. Det betyr at jeg verken spiser eller drikker nok mens jeg er på jobb. Skal dette være riktig? Jeg føler at jeg ikke kan være borte fra jobben, med tanke på at det er kun meg som jobber i den avdelingen, uten meg funker det dårlig. Kan heller ikke snakke med noen på jobben over min jobbsituasjon siden de fleste av kollegaene mine har allerede et negativt syn på at jeg er gravid. Noe som er virkelig trist. Når jeg måtte ringe sjefen min for å fortelle at jeg er var dårlig pga svangerskapskvalme, sa han at jeg kommer til å få et hyggelig svangerskap fremover! Og det var ikke positivt ment. jeg gråt i flere timer, etter at jeg hadde snakket med han. Hva skal jeg gjøre for noe, er så fortvilet over at jeg blir behandlet så dårlig. Er det noen som har opplevd det samme? Og hvordan løste dere situasjonen? Setter pris på all svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10656361-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #2 Del Skrevet 17. oktober 2007 Eg syns du skal gi blaffen i hva sjefen din sier, hvis det er en slik holdning han har. Det er en grunn til at du er sykemeldt, og det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Kan ikke gi deg noe råd utover det da eg ikke har vært i en sånn situasjon. Håper det ordner seg for deg. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10656361-trenger-r%C3%A5d/#findComment-10662043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #3 Del Skrevet 17. oktober 2007 For det förste så har ikke sjefen din noe med å rakke ned på deg! For det andre så har han å ta en ordentlig samtale med deg i forhold til hvordan han kan hjelpe deg, dvs tilrettelegge arbeidsforholdene slik at du kan fortsette i jobben. Hvis han ikke klarer å få til det så kan det godt väre sånn at du har krav på svangerskapspenger. Snakk med jordmoren din om dette. Hun kan hjelpe deg videre med det. Jeg blir veldig provosert av dårlige holdninger. Graviditet er ingen sykdom, det er en tilstand, en tilstand man er i kanskje bare en gang i livet, og da er jeg av den oppfatningen at man skal ta ekstra godt vare på seg selv under den tiden, og drite lang marsj i hva andre måtte mene eller synes. Så hvordan dine kolleger forholder seg til dette burde du ikke gidde å ta notis av engang. Du er heldig!!! Du skal ha et lite barn. Det finnes jo ikke noe som er mer fantastisk enn det! Og det er der fokuset ditt bör väre. Utover dette, så finnes det masse hjelp å få. Jeg hadde en veldig stressende jobb. Gruet meg til å jobbe, og gråt når jeg kom hjem. Jeg har ingen andre reelle plager som gjör at jeg kunne bli sykemeldt, men jeg har en veldig forståelsesfull lege. Stress er som regel en mye större påkjenning under graviditet enn ellers. Ta vare på deg og den lille som vokser inni deg! Ingen har godt av å väre stresset. Og en baby i mors liv kommer ekstra dårlig ut av å få masse adrenalin hele tiden, bare fordi mor vil väre en pliktoppfyllende pike... Lykke til, og så vil jeg samtidig gi deg en klem, for det kan virke som at du trenger det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10656361-trenger-r%C3%A5d/#findComment-10663560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
troika85 Skrevet 17. oktober 2007 #4 Del Skrevet 17. oktober 2007 jeg er i uke 14 nå å har enda store problemer med kvalme å kan ikke stresse for da blir e sårlig igjen, hadde store problemer med sjefen selv, mn jeg snakket me en i ledelsen jeg vet går an å snakke me.. å såå ordnet jeg et møte der jeg å sjefen min fikk sette oss ne å voksent å ordentlig snakke sammen, d gikk utrolig positivt for seg.. der vi fikk snakke om problemet/problemene, så ting løste seg ganske bra, der ting som ble sakt oxo va litt missforståelse fra mi side på kor an meinte ting ble sakt... du er litt sårbar på grunn av frykt for jobb osv. snakk me an å se om det ikke kan løse seg... har vært sykemeldt siden uke 7 på grunn av intens kvalme å dårlig form.. er ikke noe skam er helt naturlig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10656361-trenger-r%C3%A5d/#findComment-10669098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå