Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Ok...så er tittelen kanskje litt overdreven, men dette skjedde min førsteklassing for en tid tilbake. Jeg var på vei til biblioteket for å lese der (er student for tiden) og på veien mellom skole og hjem møter jeg på sønnen min...Han ser litt bortkommen ut, med jakka på snei. Han har med seg en lapp fra kontaktlærer med beskjed om at han har glemt en bok og viktigheten av at vi som foreldre husker å sende med dette. Vi henter boken og jeg blir med bort på skolen for å høre om dette er vanlig prosedyre...Læreren forteller at hun har forsøkt å ringe oss voksne men ikke fått tak i oss. Hun peker også på at en seksåring ikke kan forventes å huske alt selv så vi voksne må passe på å putte alt i sekken. I samme vending mener hun at det å sende ungen hjem alene på denne måten er "eneste måten han lærer på"... Jeg er HELT enig i at vi voksne skal refses for å glemme saker, MEN dette skal da vel ikke gå ut over barna??? HVA hadde skjedd dersom jeg ikke tilfeldigvis hadde møtt ham på skoleveien? Han er en samvittighetsfull unge, og jeg tror bestemt at han IKKE hadde turt å gå tilbake til skolen uten boka...Jeg hadde planer om å hente ham fra SFO i halvfire tiden. Hadde han gått for å lete etter meg? Hadde han blitt sittende på trappa alene i fem timer?? På spm om dette var vanlig svarte lærer bare at dette var første gang, og at det var eneste måten å lære på...Jeg mener at dette er mobbing fra lærerens side, og at det er veldig feil når surrete voksnes adfersel skal gå ut over en pliktoppfyllende unge... Jeg forstår at lærere som har vært lenge i "gamet" ser seg lei på foreldre som glemmer ting, men jeg er IKKE enig i denne metoden... Hva mener dere? Jeg forsøkte å ta det opp med læreren men ble vel egentlig overkjørt av hennes holdning til det hele...
nov/febmamma Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Seriøst! Ring rektor i morgen tidlig!!!!!! Jeg blir oversjokka! Man sender vel ikke en seks åring hjem alene for å hente en bok hvis man har ringt og vet at det ikke er noen hjemme. En sender ikke en seks åring hjem for å hente en bok hvis det er noen hjemme engang. Denne læreren burde jo ikke jobbe i skolen, hun virker helt syk. Rektor må underrettes og det må skje noe. en unnskyldning holder ikke! Please hold meg oppdatert på hva som skjer! Lykke til og pass godt på poden!
Troillpia Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Denne episoden bør du ta opp med rektor på din sønns skole. Slikt skal overhodet IKKE skje! Jeg er selv lærer på en barneskole, og vi sender ALDRI elever hjem uten samtykke fra foreldre. En førsteklassing holder vi på skolen til en voksen kan hente barnet... Nei, dette må du ta opp videre i systemet, om det du forteller er riktig!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Det jeg forteller er helt riktig! Det er _veldig_ godt å høre at andre enn meg blir opprørt over dette, men jeg ser liksom ingen løsning på det heller; vedkommende er som sagt "gammal i gamet", tror min podes klasse er det siste kullet vedkommende skal ha, noe som gjør at man får en viss avmaktsfølelse ved å prøve å ta opp saker med læreren som seff "vet og kan best av erfaring" (jeg er forholdsvis ung til førsteklasseforelder å være, noe som kan gi vedkommende inntrykk av at jeg ikke følger opp, noe som føles veldig urettferdig!).....!! Jeg skal i alle fall på foreldresamtale snart, og tenkte at vedkommende skal få sjansen til å undskylde seg på en god måte...så slipper jeg å være så sinna! Man er jo (desverre desverre, for jeg veit at dette er utrolig teit) litt redd for at klaging fra foreldrene skal gå ytterligere ut over poden...Vi snakker her om et lærermenneske som har loggført alt barna har glemt fra dag en.... *grugleder meg til foreldresamtalen & deilig å få ut mere sinne! takk takk!*
Skravlemamman Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Hei, jeg er lærer i barneskolen, og helt enig med deg. Jeg vil ikke akkurat kalle det mobbing, men heller uforsvarlighet. Så små barn kan man da ikke sende hjem for å hente en bok!!!!Og det for å lære? Nei, dette må du ikke finne deg i. Si ifra på en ordentlig måte, og presiser at du føler dette lite pedagogisk. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 ser at dette er så lenge siden at du sikkert har hatt foreldresamtale og alt, men uansett hvor lang tid det er gått: dette MÅ du rapportere til lærerens overordnede, altså rektor. Skolen, med rektor som "sjef", har ansvaret for ungene i skoletida, og vil være ansvarlige dersom det skjer en ulykke, en unge forsvinner, går seg bort e.l. Sannsynligheten for at denne læreren kan forårsake en eller annen uheldig hendelse er STOR. Hun vurderer det som forsvarlig å¨sende et så lite barn hjem langs veien alene, det er det ikke, hun gjør en svært alvorlig feil. Rektor kommer garantert til å gi henne en repimande, og det MÅ hun også få.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Ser det er en stund siden det er blitt svart noe her.. men jeg bare lurer på hva og hvordan ting endte i saken din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå