Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Del Skrevet 16. oktober 2007 Okay jeg har en virkelig rar situasjon her.. Jeg var ansatt i prøvetid en plass før jeg gikk ut i syemelding (dette p.g.a litt komplisert situasjon under svangerskap) Før jeg ble sykemeldt hadde jeg bestillt og betalt en reise å fått fri fra jobben (så dette var i orden) Sykemeldingen varte frem til reisedato. Da jeg kom hjem fra ferien hadde jeg fått en oppsigelse i posten (p.g.a manglende kontakt med arbeidsgiver hvor han mener å påstå at jeg skulle møtt på jobb når jeg var sykemeldt ) Jeg snakket med legen , nav og arbeidstilsynet. Legen ga meg en langtidsykemelding slik at jeg ikke mister foreldrepenger (jeg blir altså alenemor). Langtidsykemeldingen gikk fra hvor den andre sluttet slik det ikke ble noe mellomrom. Å da kan ikke oppsigelsen gjelde fra før jeg er friskmeldt. Idag fikk jeg en tlf fra nav, hvor hun ønsker ha meg inn til en samtale , fordi arbeidsgiver har opplyst at jeg var i utlandet. Men hun på nav var ganske grei, hun sa bare jeg skulle fylle ut søknadskjema i ettertid å at det sikkert ordnet seg.. Men allikevel... her er det arbeidsgiver som har gjort en feil.. å nå prøver de lage problemer for meg?!? Kan noen hjelpe meg med hva som er rett å galt her? Kan jeg miste sykepenger? Det er jo ikke min feil at arbeidsgiver kke holder sine regler og lover.. bør det gå utover meg? Arbeidstilsynet sier oppsigelsen er ugyldig fordi den var under sykemelding og tilbakedatert i dato.. Takker for alle svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10655496-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå