Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på litt rundt det med hjertelyd. Jeg har ikke lyst til å vente helt til 17-18 uke før jeg får vite om det i det hele tatt er liv i den lille.. Syns det høres så forferdelig ut å få vite det på ultralyden. Så kan jeg be om å få høre hjertet rundt 10-11 uke? Eller er det bare de som har hatt SP tidligere som får lov til det?

Får vondt inni meg av tanken på å tro at jeg er gravid i 3-4 måneder, for så å få vite at babyen har vært død lenge... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rutine i ca 12 uke det!!

Hvor langt er du på vei nå??

Skrevet

Fastlegen min sa man kunne høre hjertelyden på de aller fleste i uke 12 med doppler.

Du kan jo bare ta 1 kontroll i uke 12-13 så får du høre hjertelyden.

Skrevet

Jeg er ikke satt opp på noen kontroll mellom 1.kontroll og ultralyden... kanskje legen min glemte å nevne det da? :o hmm.. Men nå ble jeg iallefall veldig lettet :-) hehe..

Jeg er 5+6 nå.. og er satt opp på første kontroll om ca tre uker :-)

Tusen takk for svar! Nå føler jeg meg mye bedre! :-)

Skrevet

Ring å utsett timen til uke 12-13, for det er ikke fler kontroller mellom 1 kontroll og UL, se rettningslinjer for svangerskapskontroll lengre ned.

Skrevet

På lege kontoret mitt er det fast,så derfor er jeg vandt med det..

her får man kontroll når man finner ut at man er gravid..i mitt eks 8 uke,så fikk jeg oppsatt i uke 12 og så kom ul i uke 19.

Men det er vel da ikke vits og vente helt til ul,ta en en tlf så ordner det seg vettu:)

Skrevet

Puuh, godt å høre :-) hehe, jeg som har gått å bekymret meg for dette så lenge.. Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...