Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det skal ikke være mulig å overføre fedrekvote fra far til mor bare pga travel jobb. Han kan jo dele det opp, enten ved å ta en uke og en uke...Eller han kan f.eks ta hver fredag i 30 uker...

Nå er det også mulig å søke utsettelse av permisjon, og da må det tas før barnet blir tre eller mor går ut i ny permisjon.

• 2 uker senere...

en får ikke overført far sine uker, det har med det å gjøre at far også skal samarbeide og ha del i barnet. Jeg har en mann som jobber som fisker og er borte 1mnd og hjemme 1mnd slik at han har delt opp fedrekvoten,slik at han har de 4ukene når han er hjemme og de siste 2 på neste fri tur :)og dette har han tatt inni mine uker for hvis han skulle tatt det når min permisjon er over så måtte han sende søknad til skjefen tiltross for at han er hjemme uansett. Helt sykt,men regler er regler. har vell noe med hvordan det var før og at det kun var mor som skulle være hjemme og slikt.

• 1 måned senere...

Til siste innlegg: Hvordan gjorde dere dette? Vi er i samme situasjon: far er student og jeg er i jobb og vi ønsker svært gjerne at fars uker overføres til meg. Far er uansett mye hjemme og fleksibel i sin studenttilværelse, mens det er svært upraktisk for ham å ta permisjon (av mange årsaker). Problemet er at han med en deltidsjobb tjener over minstebeløpet på 1/2 G (som ikke er mer enn rett over 30 000 kr i året) og dermed får ikke jeg ukene. Har likevel hørt at det er mulig å få overført disse ukene ved å sende inn opptak på studieplass og betalt semesteravgift til trygdekontoret. Var det sånn dere gjorde det? I så fall, når sendte dere inn dette?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...