Gå til innhold

Å ikke få sykepenger???

Anbefalte innlegg

Har noen opplevd eller hørt om noen som ikke har fått utbetalt sykepenger fra nav selv om de har rett på det og legen har skrevet ut sykemelding pga noe svangerskapsrelatert?

Jeg har vært under rehab penger før, men jobbet meg opp til sykepenger igjen, men når jeg snakket med en på nav sa hun at det var jo ikke sikkert jeg fikk sykepenger selv om jeg ble sykemeldt, osv.... For det var visst blitt så sykt strengt med sykemelding og man skulle jo være veeeldig alvorlig syk og måtte være tungtveiende grunner for å kunne få sykemeld og sykepenger ...

Huff, ble litt skremt jeg, tenk om jeg blir såpass dårlig at jeg ikke orker dra på jobb, har lang pendlevei , lange dager og greier, men ikke syk nok i følge nav, hva skjer da? Får jeg ikkenoe å leve for da?????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10655027-%C3%A5-ikke-f%C3%A5-sykepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det skal mye til for at NAV kan overprøve en sykemelding fra legen. Legen skal jo ha god peiling på om det er riktig og skrive ut en sykemelding for en pasient.

Fant dette på nettsidene til NAV:

Sykepenger under svangerskap

[Endret 12/02]

Det er vanlig at kvinner har visse plager i løpet av et svangerskap. Moderate svangerskapsplager anses ikke som sykdom i lovens forstand og gir ikke rett til sykepenger. Tilstøter der derimot komplikasjoner, må det anses som sykdom som kan medføre rett til sykepenger etter vanlige regler. Med komplikasjon forstås symptomer på sykdom som går ut over det ubehag som er normalt i et svangerskap.

Symptomer og helseproblemer som medfører arbeidsuførhet og som blir godtatt som grunnlag for sykepenger for ikke-gravide, må også aksepteres for gravide. Plager som mer eller mindre er normale utslag av svangerskapet vurderes i forhold til den enkeltes arbeidssituasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...