Gå til innhold

Vi skal legge inn bud på et hus, nå bor vi på 45 kvm noen andre med små boliger?


Nordlyspar♥

Anbefalte innlegg

men det er 2 andre interreserte parter også. Vi bor nå i en liten leilighet på 45 kvm (55 kvm, med boder) ser ikke for meg at man kan bo her med et lite barn.. håper vi får huset, er ikke så mange andre hus til salgs i vår prisklasse her på plassen... er det noen som bor på så lite plass som oss med et barn og klarer seg fint, og hvilke smarte løsninger har dere på småe bad osv, for å få plass til alt utstyret til barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi flyttet nettopp inn i en leilighet på ca 60kvm.. siden badet er nokså lite skal vi ha stellebord og sånn på barnerommet, og babysengen på vårt rom i starten. Det går fint iallefall det første året, så får vi se om det blir for trangt etterhvert. Tror det kan bli problematisk med plassering av barnevogn og lekegrind, men det finner vi ut av :-) Eneste jeg tror jeg kommer til å savne i starten er hage,,

Lykke til med huset! Skal krysse fingrene får at dere får det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjøpte leilighet for et halvt år siden på 40 kvm.. og her skal vi bo til barnet blir ca 1 år gammelt -om det lar seg gjøre:) leiligheten virker større enn bare 40 pga innredningen..så når barnet er under 1 år gammelt så tror vi at det skal gå bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om små bad. Vi kjøpte en liten kommode på jysk (i rett stellehøyde for mor) og en stellematte fra ikea, da fikk vi plass til alle klærne til lillegutt, samt en badebalje - som kan puttes inn i dusjkabinettet når minsten bader og spruter vann. Det finnes også stelleskap, de fåes kjøpt på babybutikker. De henges på veggen, og du opner og lukker. Kanskje litt upraktisk i og med at det blir mange bleiskift i starten.

Lykke til med huskjøpet! Håper dere får det. Vi kjøpte da minsten var 10 mnd, da måtte vi ha et soverom til. Så det går an å vente litt også om dere ikke får napp med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Der det er hjerterom er det husrom.

Et vennepar av meg bodde i en 2-roms på 45 kvm med 3 barn! der var det folksomt der, men alltid like hyggelig, de hadde orden i sakene likevel (selv om jeg ikke skjønner hvordan de fikk det til).

 

Vi har lite bad og 3 soverom og venter nummer 3. Vi gjør det sånn at babyen kommer til å sove hos oss de første månedene, så etterhvert kan de to eldste dele soverom, mens minsten får eget rom... eller noe sånt.. Noen må iallefall dele, vi har bare ikke helt bestemt oss for hvordan delingen skal være enda...

 

På badet har vi droppet stellebord, men kun kjøpt en stellemadrass som vi legger på vaskemaskinen. Den står mellom veggen og dusjen, så babyen kan ikke ramle ned...

 

Men bottom line: Alt går, så ikke fortvil om dere ikke får tilslaget i budrunden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i studenthybel på 30 kvadrat. vi flytter ut av byen i mai! får helt angst av å bo i blokk leil. selvom dn er fin.. er oppvokst på "Landet" i stor enebolig og er nok litt bortskjemt..så ønsker jo litt av det samme for barna også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...