Gå til innhold

Hvor mye kommenterer ped.leder barnet deres? DVS. 'hun er ganske alvorlig', 'hun er dramatisk' o.l?

Anbefalte innlegg

Har verdens skjønneste jente på 2 år som trives godt i barnehagen, er sosial, prater mye etc. Er ganske fornøyd med barnehagen, men reagerer litt på ped.leder avogtil...skal sies at dama er ganske intens. Iallefall, hun har lett for å kommentere barna...'slik er han, sånn er hun'...og det liker jeg ikke så godt. Barna er da for søren meg under utvikling. I dag sa hun til meg at datteren min er 'ganske alvorlig type'...ehh..hello? Hun stråler og smiler mer enn gjennomsnittet (ikke noe galt om hun ikke gjorde det, altså) og er 'kjent' for å være utadvendt, både hjemme og spes. i barnehagen.

Gikk ikke inn i noen debatt med ped.leder, syns bare det er så uproft å slenge ut generaliserende kommentarer om småbarn.

Fortsetter under...

Sånne ting kan du ta opp på en foreldresamtale. Det er lov å si hva man mener, men det bør nok foregå i ordnede former og ikke i gangen ved henting/bringing.

En annen ting er at barn ofte er annerledes hjemme og i barnehagen. Kan hende hun i enkelte situasjoner er alvorlig eller dramatisk eller noe da. Vi ser i barnehagen mange andre sider av barna enn dere gjør hjemme. Det er naturlig, det er en helt annen setting.

Men ta det opp du, hvis du synes det er plagsomt. Man kan ikke bli bedre med mindre man får konstruktiv kritikk vettu ;o)

Takk for fint svar!

Ja, hvis det fortsetter, så får jeg ta det opp på møte...og du har rett, ungene oppfører seg endel forskjellig i barnhagen til det de gjør hjemme, så når de beskriver jenta mi, virker det litt fremmed og oppkonstruert for meg...men er vel slik de oppfatter henne avogtil i barnehagen. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...