Gå til innhold

Fyller snart 40, men har så lyst på en til.... !

Bratsj

Anbefalte innlegg

Jeg er 39 i enda 3 måneder (nyte, nyte) og er i barselpermisjon med min nydelige gutt på 10 mndr.

Har også en jente på 3 år.

Møtte mannen i mitt liv ganske sent, derfor er jeg blitt "moden mamma" :-)

Han er en del yngre enn meg, og vi har det veldig fint sammen.

Klart samlivet skranter litt med to små i huset, romantikken blomstrer ikke akkurat..

Men selv om jeg til tider synes det er slitsomt, så er jeg helt forelsket i både tanken på å gå gravisd igjen, fødsel og første tiden med et nytt lite barn.

Mannen min synes også det er slitsomt, og savner nok mer enn meg tiden da vi var barnløse og bare oss to sammen.

Han synes det er nok nå, men ikke i den grad at han vil si aldri aldri.

Men jeg har så lyst på en til !

Ikke med en gang - blir altfor slitsomt med tre tette - men om 3 års tid kanskje ?

Men da er jeg jo veldig "voksen" ....sannsynligvis 43 eller eldre når barnet kommer, alt avhengig av hvor lang tid vi bruker på å bli gravide (har gått ganske kjapt med de andre to, førstemann på første forsøk og andremann på 6 mndr med prøving)

Hva synes dere ?

Burde jeg være fornøyd ed de to friske flotte jeg har, eller hva ?

Tenker mye på komplikasjoner som kan oppstå, både fordi jeg er gammel og fordi det blir mit 3.keisersnitt.

Er det en reell fare med 3 snitt ?

Er så i tvil..

Behøver jo ikke bestemme oss nå, men lurer på å gi bort alt av babytøy og mammatøy og babyutstyr, eller ta vare på...

¨

Hjelp !

Hvordan vet man at man er "ferdig" med å få barn ??

Fortsetter under...

Hei!

Kjente deg igjen fra desemberklubben! Vi savner deg der :).

Jeg er heller ikke gravid men lengter etter enda ett barn (har to nydelige jenter på 9 år og 9 1/2 mnd). Føler jeg ikke er ferdig med barn, vil så gjerne ha en til. Jeg fyller øyeblikk 36 og mannen min er 44, så hos oss er det mer han som tviler på om han klarer å følge opp enda et barn. Men han nekter å kutte strengen enda :) . Vi kan nok ikke vente i 9 år til neste gang også. Jeg tenker også mye på komplikasjonene som kan oppstå i fbm svangerskap og fødsel men vil jo tro at om nødvendig, så blir man følgt opp litt mer nøye. Nå har jo jeg hatt 2 normale svangerskap og fødsler men jeg kjenner flere som har tatt flere k-snitt, så tror ikke 3 går over faregrensa.

Det er nok ikke lett å kjenne om man er ferdig med barn, det er mye å ta hensyn til, både økonomi, alder og forholdene innad i familien spiller inn. Jeg er overlykkelig når jeg tenker at jeg har allerede 2 friske barn men kjenner at jeg hadde fint klart en til. Vi er en veldig liten familie på begge sider, så for døtrene mine hadde det vært ekstra kjekt å ha flere å dele sine gleder og sorger med når vi ikke er der mer.

Så jeg tar enda vare på både utstyr og de fineste klærne og håper.

Men du må ikke melde deg ut av desemberklubben! Så kjekt med andre "modne" stemmer.

Jeg er 36 og venter mitt 4 barn. Følte før det at jeg var ikke ferdig. Samboeren min og jeg har bare en sammen og jeg følte også på at han ønskes seg flere. Siste mann var krevende med kolikk og det som fulgte etter det. Det var først når tingene roet seg litt at tanken om flere kom mere fram igjen. Viste også at jeg ikke ville vente for lenge pga alderen min pga hoppet ikke skulle bli for stort mellom de to siste.

NÅ kjenner jeg på at dette er siste barnet. Det er mye å følge opp og hverdagen skal gå rundt og da blir det nok med 4 for min del.

La det hele få litt ro og kanskje begge en dag føler at nå er tiden inn for en til. Kan være lettere for mannen din å tenke tanken på flere å når siste har blitt større og natteroen har kommet tilbake. Kanskje bruke barnepike litt så dere får litt tid alene.

Kanskje legen din har et godt råd.

lykke til.

Du skriver:

"Klart samlivet skranter litt med to små i huset, romantikken blomstrer ikke akkurat..

Men selv om jeg til tider synes det er slitsomt, så er jeg helt forelsket i både tanken på å gå gravisd igjen, fødsel og første tiden med et nytt lite barn."

Å få barn er mye mer enn å være gravid og kose seg med den nyfødte babyen, det er jo et valg for hele livet.

Hvis jeg var deg ville jeg heller satset på romantikken med mannen din og samlivet dere i mellom samt de to små dere allerede har.

Man må i hvert fall begge være helt enige om å få 3 barn.

Jeg har en venninde som i voksen alder droppet prevensjonen uten at mannen ble godt informert, ble gravid - og det endte med samlivsbrudd.

Blir sikkert litt upopolær når jeg sier dette.......

Hei mata_hari, og takk for at du tar meg i "forsvar" ;-)

(er det desemberklubben her på BIM eller på DIB du vanker på?)

Nei, selvsagt blir det ingen flere barn uten at vi begge to har tenkt grundig gjennom alle sider ved saken og er enige om det.

Man er jo heller aldri garantert et friskt barn, og det er klart at vi må ta i betraktning at en eventuell 3.mann kan være ekstra trengende, og hvilke innvirkninger det vil kunne få for hele familien.

Det kan jo også komme flerlinger (sjansen øker jo veldig med alderen) og jeg tror ikke vi er klare for å bli 6 stk. :-o

Uansett, og som sagt - så vil det ikke blir før om 3 år, tidligst.

Vi har to ganske tette nå, og ser jo hvor mye arbeid det er.

Og det er mye mulig at min verpesyke avtar betraktelig etterhvert som både lyd- og aktivitetsnivået tar seg opp i vår lille familie ;-)

Men akkurat nå flommer jeg over av hormoner og griner så snørr og tårer renner hvis jeg leser om fødsler eller ser det på TV - og jeg blir helt inn i margen misunnelig på venninner som er gravide.

Nei, nå må jeg inn og glane og susse på to deilige sovende smårollinger :-D

Annonse

Det finnes så mange logiske og gode argumenter for at man skulle være ferdig med barn - tid, økonomi, jobb etc. Men et eller annet sted inni deg vet du nok hva du egentlig vil. Men tror du at du og mannen din klarer å ta vare på kjærligheten med tre barn? Det viktigste dere kan gjøre for barna deres er å ha et godt forhold, da er det godt å være barn. Hvis mannen din gir etter for din skyld, er det kanskje ikke det beste utgangspunktet?

Det er ikke lett å finne fram til magefølelsen oppi alle de rasjonelle tankene - jeg sysler med de samme tankene som deg om dagen... Lykke til med valget

Hvis dere har lyst på flere og føler at dere har kapasitet til dette på alle plan, så ikke vent for lenge med å få et barn til. er selv 43 og ønsker meg svært gjerne nr.4. Har vært gravid 6 ganger og har 3 barn. Har opplevd dødfødsel,SA og MA, men føler allikvel ikke at jeg er helt ferdig ennå. Det å få flere barn er jo så utrolig flott! Hvert barn er jo en kjempegave! Det er viktig å ikke måtte leve resten av livet og tenke på at man ikke utnyttet de sjansene man hadde når man ønsker seg flere barn. Så føler du slik jeg oppfatter at du gjør, såta en snakk med mannen din og håp at han kanskje har samme tanker som deg for fremtiden. Lykke til!

Vi flyttet jo over til freeforum101.com/desemberklubben i påsketider. Det er fortsatt mye liv der og mange "gamle kjente". Flere som venter neste barn også og flere prøvere. Må legge av et besøk vel :))

Jeg led på ingen måte av verpesyke etter 1stemann, som sagt, gikk det nesten 9 år til nr.2 kom og en stund trodde jeg at jeg kunne eksistere lykkelig med bare henne men akkurat nå stikker det nokså mye inni meg når jeg ser andres flotte gravidmager og nydelige nyfødte barn. Jeg er såå klar for 1 til, det er gjerne klokka som tikker, for alt jeg vet.

Kjære Bratsj

Jeg var også 39 (38 år og 9 mnd) da vi fikk nr 2. Trodde med en gang at det var den siste, men etter en liten stund så følte jeg som deg. Jeg har bare 1 søster og har alltid ønsket meg 2 søsken selv. Mannen min sa først at 2 barn var nok, men så ombestemte han seg også!

Nå er jeg 42 år og mannen min er 48, og vi venter nr 3 om 5 dager (planlagt ks). Alt er bra i følge ul, utvidet ul og fostervannsprøve.

Svangerskapet har gått så bra. I kjempe form hele tiden og masse overskudd....

Her vi bor er det flere på min alder med småbarn, så han blir ikke alene med "gamle" foreldre. Tror ikke det er så negativt at vi er "modne" foreldre heller. Jeg er nok en bedre mamma enn jeg ville ha vært som 20 åring. (trur eg :-)) Skal nyte denne siste svangerskapspermisjonen, og tiden med småbarn går så fort.......... Eldste mann hos oss er 12 år, og de årene har da sannelig gått fort nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...