Gå til innhold

montessori barnehage i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen med barn i en Motessori barnehage i Vestre aker bydel i Oslo som vil fortelle om sine erfaringer? Jeg skal søke plass til min sønn nå, men vet ikke hvilken jeg skal velge.

Skrevet

Er det hvilken montessori skole du tenker på å velge imellom

eller om hvordan erfaring MED montessori skole du tenker på??

Skrevet

Hadde gruppe oppgave på skolen og vi valgte å ha montessori barnehage som emne.

Mye interessant.. tviler ikke på at barna lærer mye på en montessori barnehage, mange av fremgangsmåtene de fortalte om ble jeg imponert over.

Men så er jeg en stor tilhenger av den læren fri-lek gir, men det viste seg at de hadde veeeeeldig lite om det der..iallefall den barnehagen vi var innom.

Var bare en pitteliten hjørne under trappa som var satt av til fri lek,, resten i barnehagen var "satt opp" leker... alle hadde et spes formål med seg selv ang læring.. lot ikke noe over til fantasi og det å "late som"..som jeg synes er en viktig del av å lære..

Skrevet

Jeg mener konkrete montessori barnehager som folk har erfaring fra. Selve barnehagen, ikke pedagogikken.

Skrevet

Ingen med barn i montessori barnehage i Vestre aker?

Skrevet

Har ikke sjøl, men har venner med barn i Montessori-barnehager på hhv Kringsjå og oppe i Holmenkollen, er ikke sikker på om det er Vestre Aker? I alle fall er de veldig fornøyde begge steder, og begge foreldreparene også har forsøkt vanlige barnehager før og har dermed sammenlikningsgrunnlag. Veldig solid opplegg, veldig stor forskjell på barnas opplevelse av barnehagehverdagen - og alt i positiv retning.

Skrevet

Takk for svar. Det er ikke noe lett valg å bytte barnehage. Hvis det skal være verdt det må man jo være sikker på å bytte til noe bedre:)

Skrevet

Noen fler med erfaringer fra Montessori barnehager i bydel Vestre aker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...